Coplesita de rasaduri

s6308646-in-dormitorDin lada cu rosii am luat vreo 70 de fire,doar din cele lungi mai am de repicat,lungi la fruct…

s6308659ardeiArdeii sunt mari,asa ca azi am pus pamantul in ghivece si le-am adus sub calorifer sa se-ncalzeasca si maine repic ardeii.

s6308647-vineteles6308655vineteVinetele sunt foarte avansate,de fapt pe acestea le-am semanat primele,in februarie 9..ohoho..de 2 luni.Abia astept sa vina caldura sa le scot si afara,ziua…

s6308664vinete-cutieAstea sunt altele,stiti ca am multe soiuri de vinete…asa ca habar n-am unde le pun pe toate ca gradina mea e mica si vreau sa am din fiecare.

s6308648-in-balconIn balcon sunt rosiile repicate,varza si florile ,repicate sau nu.Aici va trebui sa le aduc pe toate,in final..supraetajate…

s6308650-rosiis6308654repicate-1-aprilRosiile repicate.Astea sunt de ieri,inca nu s-au prins deci nu le las pana maine la soare.

s6308665-vinete-albeVinetele albe,inca sunt in cutie,dar printre ele sunt si niste rosii

s6308661-in-ferestreSi-n ferestre sunt cutii,in 4 ferestre care dau spre sud si vest,cea din hol

s6308668-busuiocAsta-i busuioc.

s6308649panselutePanselute repicate.Astea ca si celelalte flori cres foarte greu,incet,incet…

s6308643-creastaCreasta cocosului

s6308642-brocoliBrocoli sunt lungi,dar cand le voi duce la soarele din balcon se vor intrema ca si varza.Varza de Bruxelles este cel mai mfain rasad..si vinetele ..si ardeii,ma rog aproape toate sunt in forma,desi am avut asa de multa vreme intunecoasa si s-au lungit.

s6308666-impatiensImpatiens sunt vreo 10 fire,destule ca si asa n-am habar unde le voi pune,ca in gradinutele mele e deja plin de flori,nici acul nu se mai vede.Inseamna ca astea o sa le suspend prin ghivece,le voi atarna ,desi tuturor lew trebuie soare si eu am pomi si vie.A si mai erau petuniile care-s mari,trebuie puse direct in peturile in care vor sta in ferestre,pe afara.

Acum sa va spun ce-am facut sa arate asa de bine ..ca arata,nu?  🙂 Pai,le-am aerisit zilnic, am lasat ferestrele deschise in functie de cat era de cald afara.Apoi nu le-am udat foarte mult,dar m-am asigurat ca acolo la fundul lazilor sa fie ud,caci acolo sunt radacinile.Apoi le-am mai lasat si lumina aprinsa seara de la 6 la 12 cand ne culcam.Desigur ca de 2 ori le-am afanat pamantul cu un betigas am racait printre randuri,ceea ce voi face si cu cele repicate,cam dupa o saptamana de la sadire in ghivece.Daca nu facem asta se batatoreste pamntul de la udat si nu se dezvolta radacinile si plantele vor fi usor anemice si in gradina.

Acest articol a fost publicat în flori, Gradina si gradinuta, legume, Rasaduri și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

21 de răspunsuri la Coplesita de rasaduri

  1. MIRA zice:

    Pentru invazia de verde rudimentar,pentru cumulul de competenta si straduinta,pentru dorinta de a stimula pe cei care ai reusit sa-i starnesti,aprecieri sincere si satisfactii pe masura.

    Noapte linistita!

  2. Elisa zice:

    MIRA…..MIRA,cat ma bucur ca ai revenit…nu te mai supara ca un copil,chiar te-am asteptat cu ingrijorare.O noapte frumoasa si tie!

  3. Sibilla zice:

    Elisa,
    Sestro, de unde ai nervi, răbdare şi-atâta îndemânare, numai tu ştii ! Jur că mie-mi plac grăginilii numa când e totul înflorit, roadele coapte, le culege mama, mai nou şi fiumiu, că eu, meditez 😉
    Glumesc, fac şi treabă, da nu mai mult de trei zile 🙂
    Calde îmbrăţişări, bucurii şi împliniri, om minunat !!!
    sănătate şi respecte, Elisa,
    Sibilla

  4. Manole zice:

    Elisa…la tine e invazie…de rasaduri!
    Aoleu, mama, ce de aplecaturi…pentru fiecare tulpinita!
    Spor la treaba! 🙂

  5. Victoria zice:

    Minunate,Elisa.Sa te bucuri de roadele lor.
    Si daca nu ai loc,mai vino si la mine ca am destul,dupa cum ai vazut. 🙂
    Sa stii ca de cum le-am vazut i-am si spus sotului meu ca la anul vreau raft in casa pentru rasaduri ca sa am si eu rasaduri mari ca ale tale.
    Ale mele sunt mai mari doar varza si guliile,ca le-am avut in casa de mai devreme putin.Rosiile din casa nu au rezistat ca crescusera prea lungi(sau asa cred eu,ca asta ar fi motivul) si s-au inmuiat afara.Am pus altele care sunt micute acum.
    Stii ce vad ca s-a topit in casa acum?Lobelia curgatoare.Iesisera o multime ca niste perisori deasupra pamantului,iar acum daca mai sunt 10% din ele.Si cimbrisorul la fel.
    Te imbratisez si fug la treaba ca azi voi sta toata ziua in gradina.Am de sapat inca in solar,apoi in gradina si sa mai pun niste seminte de morcov si ceapa si ce-oi mai putea.Apoi sa sap si ultimul rand de vie.Deci sa avem spor amandoua si toti cei care mai au treburi.

  6. Elisa draga , cate rasaduri ai pus !
    au loc toate in „mica ” gradina???
    spor la treaba !
    pe cand le treci afara??? in May??
    xxx,j

  7. Elisa zice:

    Sibilla,nu pot sa traiesc fara vreun rost in viata si asta este rostul meu din aceste vremuri,ma motiveaza si ma impinge viitorul apropiat inainte si bucuria de a trai ,de a multumi Domnului pentru tot ce mi-a dat, prin lucrari la care El ma ajuta.Te imbratisez si nu ma intrista cu plecarea… :)Iti doresc tot binele din lume de care tu ai acum nevoie.

  8. Elisa zice:

    Manole,
    stai ca nici nu-s toate..mai am de pus azi o suta de ardei si pe urma…alta suta de gogosari si da,e invazie,ca de aia ziceam ca-s coplesita…nu mai stiu unde sa le pun,sa le mut de la soare cand este prea tare,sa le duc la soare cand….ma rog,probabil ca sunt exagerata,dar asta sunt. 🙂

  9. Elisa zice:

    Victoria,
    daca ai fi aici sau eu acolo ti-as da tie tot ce e prea mult,caci n-o sa incapa toate…n-am unde.Ai grija cu solarul ca nu-i chiar asa de simplu…sa nu se opareasca de la temperatura prea mare cand vine caldura afara…sub folie este de netrait…deci trebuie deschis in 2 parti sa circule aerul.Dar,sper ca stiti toate astea…eu doar imi amintesc din copilarie cand ai mei au facut dintr-o parte a gradinii un imens solar,pentru cvolectiv,fireste,iar eu in vacanta de primavara,caci eram la liceu,plecata de acasa,deci in vacanta de primavara,adica aprilie, stateam acolo si-mi incarcam trupul si poate ca si gandurile cu multa energie.Aceasta imagine este atat de vie in mintea mea…
    Te pup si eu si spor la treaba! 🙂

  10. Elisa zice:

    Windy,
    nu ..nu au loc dar eu tot le fac…si pe urma gasesc solutii,tot felul de solutii.
    Cand seman ,seman mai multe ca nu stiu sigur daca rasar toate,apoi cand rasar toate legumele nu le raresc ca mi-e mila sa le arunc,asa ca …
    Dar,iata ca mi-a trecut ora de cafeluta si trebuie sa ma apuc de treaba(noroc ca mancare facui ieri)..
    Iti doresc o zi minunata si sa te bucuri de tot ce ai acolo,cum zic eu,in lumea civilizata.Te pup 🙂

  11. CELLA zice:

    http://www.facebook.com/album.php?aid=2007747&id=1239442586#/profile.php?id=1239442586&ref=profile
    făcui şi eu treabă 😆 şi-s mai bucuroasă decît pot spune … dupăamiază pun fotografii cu grădina şi o să te chem să le vezi

  12. Elisa zice:

    CELLA,am clickuit si trebuie sa ma logez,dar eu m-am mai logat o data,ca-mi tot trimit unii, insa desi pun datele mele zice ca este adresa gresita,sau parola..ma rog…ideea e ca nu pot sa intru decat pe pagina cu linkul.Sper ca pot vedea pozele tale 🙂

  13. Victoria zice:

    Buna seara.
    Sa stii ca eu ma gandesc sa renunt la solar Elisa.De 3 ori a batut vantul foarte tare si mi-a desprins folia.De cand s-a schimbat clima asta vin niste vijelii asa din senin de te iau pe sus.
    Asa ca mai bine renunt.Cand voi avea un buget mai mare sa imi fac solar pe schelet metalic,atunci ma mai gandesc.Oricum ,am incercat.

  14. Victoria zice:

    Apropo,trebuie deja sa repic si eu varza si guliile ca au crescut mari si se incurca unele in altele.Oare merg pahare din acelea de unica folosinta?Sau sunt prea mici?

  15. Elisa zice:

    Victoria,buna seara!
    era util solarul daca deja ai fi avut rasadurile facute di iarna,din ianuarie si in martie deja puse in solar si atunci in mai ai fi avut deja rosii coapte…asa era util,dar ca sa le tii vara in solar,cand afara este canicula,nu are sens,cu atat mai mult ca se pot si imbolnavi plantele,se maneaza mai usor.Stiu asta deoarece am avut un vecin care a cultivat in solar si s-au manat rosiile si ,ma rog,nici nu se pricepea la gradina…doar asa…de pam-plaisire facea si a vandut casa acum sunt altii care n-au habar de gradina,,,cresc buruienile .
    Deci,draga mea,tu fa cum vrei,dar sotul tau s-a muncit atata sa-l faca…macar acesa lasa-l.Stii cum se face sa stea folia??Se prind marginile intre 2 lati si se cuieste des,din 5 in 5 cm…si atunci nu se mai desprinde,dar trebuie sa fie folie din aceea groasa,sa nu se sfasie…Imi pare rau ca simt ca esti necajita.. 😦 Te imbratisez si seara linistita,dupa o zi de munca 🙂

  16. Elisa zice:

    Nu-s mici si eu am pus si voi mai pune ardei in ele…dar sa le faci o gaura cu o surubelnita inrosita in foc.Eu asa am facut.Draga mea,dar varza este rezistenta si o poti pune direct pe loc,in gradina,iar guliile nu se repica…eu asa stiu,ca daca le muti de mai multe ori nu cresc mari ci raman mici si fac seminte,ca si cand ar fi bienale,stii??? Deci nu repica ,sau hai sa ne uitam pe net ca nici eu pana anul acesta nu am facut rasad de varza…:)

  17. Victoria zice:

    Multumesc Elisa.
    Am pus folie groasa,insa nu a ajuns sa o punem in 2 la margini,deci s-a sfasiat la vand.
    Si ai dreptate.Tocmai am realizat si eu ca asa este.La ce sa am solar daca rasadurile sunt mici?hahaha
    Lasa ca din greseli invata omul.Macar eu sunt dispusa sa invat.Din greselile mele si din experienta altora.
    Chiar am avut o zi plina azi.La 19.30 am intrat in casa.Am sapat toate randurile si razoarele,am udat,am mai pregatit alte parcele sa le seman maine…treaba multa. 🙂

  18. Victoria zice:

    Atunci le las acolo si le pun in gradina direct la jumatatea lunii.Multumesc.
    Si scuze ca a aparut mesajul anterior de 2 ori.Netul meu e de vina.

  19. Elisa zice:

    varza, conopida, gulia, varza roşie, varza creaţă …… Deoarece răsadul nu se repică, semănatul se execută mai rar, …
    asa zice HORTICULTORUL.. deci si eu am gresit ca am repicat varza de Bruxelles si brocoli,dar erau asa de dese firele…. :(((((

  20. Elisa zice:

    Da,la voi e mai cald si poti sa le pui direct in gradina,dar au nevoie de apa mai multa…verzele sunt setoase tare.Ma gandesc ca punandu-le pe loc cu tot cu pamantul din ghiveci sa fie ca si cum nu este replantare ci o trecere de la garsoniera la confort I hahahaha…

  21. Mihaela zice:

    Frumoase rasaduri! Mi-e foarte drag sa vad rasaduri de plante. Nu stiu de ce.

Lasă un răspuns

