Plan gradina 2009

Asa a fost, anul trecut ,gradina mea in miezul verii,in 15 iunie…

s6302294-gradina-15-iunie

…si asa arata planul ei pe 2009

s6308578-plan-gradina-2009 Vom avea carare langa gard si straturile transversal .

s6308577-gradina-planScara de jos reprezinta dalele de beton din afara gradinii.iar ceea ce este in dinti de fierastrau este cararea din gradina,din care pleaca aproape toate straturile.

Mazarea am semanat-o astazi si scriu data pe plan astfel voi sti cam cand trebuie sa rasara fiecare.Pastarnacul lipseste dar o sa-l seman in fundul gradinii mari acolo unde am si ceapa si usturoi si salata si spanac din toamna.Azi le-am sapat si pe acelea..si …culmea..nu-s obosita.Doar ca ma gandesc ca daca si conducatorii nostri ar avea un plan cu ce treburi au de facut cu tara mea,in acest an si datat asa ca fiecare treaba sa se stie cand incepe si cand se termina…adica se culeg roadele..ar fi minunat.As vrea sa traiesc  in tara in care se face asa.

Acest articol a fost publicat în Gradina si gradinuta, Observatii curente din viata, utile și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

20 de răspunsuri la Plan gradina 2009

  1. zincabeiu zice:

    E vremea proiectelor ! Iti urez sa le indeplinesti intocmai.Proiectul meu cel mai apropiat este sa-mi treaca viroza,ha,ha,ha…

  2. Elisa zice:

    Zinca,
    multa sanatate!O sa-ti treaca desigur,dar de unde-ai luat virusii?

  3. Victoria zice:

    Buna seara Elisa.
    Problema la noi nu sunt planurile,ca alea se faceau inca de pe vremea lui raposatu'(vestitele cincinale).Pe noi practica ne omoara.Adica pe ei……conducatorii.
    Si eu am planurile facute de sotul meu inca din iarna.El le-a facut pe cele generale.
    Eu am inceput cu planurile detaliate ca si tine,ce…cum….si unde plantez.
    Sa stii ca si eu ma simt mult mai bine si mai inviorata atunci cand muncesc in gradina.
    Ieri am pus si eu inca o serie de spanac apoi niste loboda si morcovi.
    Spor la treaba.

  4. g1b2i3 zice:

    Draga Elisa,e pentru prima oara cand vad planuri cu ce se pune in gradina!
    Ai o gradina minunata,e chiar o gradina de vis!
    Multa sanatate sa te poti ocupa de gradina ta de vis!
    O duminica cu mult soare!
    Si o melodie frumoasa,sper sa-ti placa!

  5. zincabeiu zice:

    Habar n-am, din prea multa socializare, poate, ha,ha,ha…Acum stau cuminte si-mi vad de lecturi amanate.

  6. Manole zice:

    Ca la armata! Ai aliniat companiile! Niciun soldat in afara randului! Pai, cum altfel!
    Nici ca ma asteptam la altceva! Meticuloasa si harnica!
    Da, Eli, ar fi ceva macar daca vreunul ar intra la tine sa vada…ce inseamna o planificare si omul gospodar! Macar daca ar intelege!

  7. Elisa zice:

    Zinca,draga mea,pe langa leacuri ,daca poti,frectie cu otet de mere sau chiar alt spirt 😉 ,pe gat,spate,brate…peste tot si daca tusesti sirop de nuci…gasesti reteta aici…
    20 nuci intregi sfaramate/
    1/2 kg miere sau zahar/
    6 lamai stoarse/
    5 cepe intregi
    apa cat sa le acopere intr-o craticioara cu capac…se fierb cam o ora si se strecoara,stoarce si prin tifon.Este un leac suta la suta,crede-ma.Daca ai cine sa ti-l faca…ca-mi inchipui cum te simti tu acum…eu iti doresc insanatosire cat mai repede si sa te simti bine.Te imbratisez 🙂

  8. Elisa zice:

    Gabi,
    multumesc tare mult.Am vazut si eu la tine OMUL BUN…si chiar mi-ai dat o idee de postare..am si eu o exp de acest fel .Duminica placuta si tie!Pa! 🙂

  9. Elisa zice:

    Manole,
    atata numa’ca nu zice nimeni la mine…Sa traiti!!! 😆
    O Duminica fericita sa ai si mai mult soare decat la noi 😉 Te pup

  10. Elisa zice:

    Victoria,
    de maine o iau de la’nceput…sa-mi fac lista de prioritati,ca ieri am repicat si niste rosii,din acelea care erau prea mari deja,dar si vinetele trebuiesc si ardeii…offf..cata treaba am!!Dar pana maine azi sa fac de mancare…o ciorba de scarita si un vitel la tava(de la sora mea,primit) cu cartofi copti pe langa el…Deja ma ling pe degete…
    Iti doresc o Duminica faina si odihna placuta! Pa!

  11. Manole zice:

    Pai, Eli draga, cand ti-or fi ceapa, usturoiul si toate cele…drepte …ce crezi ca spun???HAHAHAHA!
    Te pup, Eli si iti doresc la fel!
    ps. soare nu-i nici pe aici…si e o lene! hahaha, de duminica asa…

  12. Elisa zice:

    Ultima descoperire a cercetatorilor englezi…hahahaha…LENEA PRELUNGESTE VIATA 😉

  13. Lulutza zice:

    Anul asta o sa ai o gradina si mai reusita decit anul trecut! Iar anul urmator, gindeste-te sa rezervi un strat si pentru legume mai putin raspindite, ca varza de Bruxelles, de exemplu. No offence (a propos de europarlamentara natzionala EBA), dar am vazut cindva gradini intregi cu varzucile astea prin Cehia, Slovacia si Polonia si mi s-au parut chiar extrem de decorative si rezistente la frig. In plus, sint hranitoare, imi plac mie mult si fac deseori cu ele budinca, sufleu, au gratin… Eu insa le cumpar proaspete, chiar congelate, nu am gradina ca sa pot da cu tifla preconizatei „crize alimentare”… 😛

    „Omagiu” varzucilor de Bruxelles:

    http://images.google.ro/images?hl=ro&num=10&lr=&cr=&q=%22varza%20de%20bruxelles%22&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

    😉

  14. Elisa zice:

    Lulutza,
    hahahahaha…tocmai astazi am observat ca nu le rezervasem loc nici verzisoarelor si nici brocoliului,pe care le cultiv de cativa ani,ca-mi plac tare mult,chiar si crude, in salate.Deci,am rasad si de varza BX si de brocoli,o sa le gasesc eu si lor locurile in schema,daca nu…o sa mai cada niste capete…hahahaha.(vezi la categoria Rasaduri ca sigur le vei vedea…sau am un post cu repicarea verzei…)
    Acum sa vad ce mi-ai trimis… :)))))

  15. Elisa zice:

    Lulutza,
    da-mi place ca tu chiar citisi sortimentele din schita mea 😆

  16. Elisa zice:

    Da,mi-ai facut pofta,cum sa nu?Eu le fac asa:le arunc in apa clocotita si le las doar 2 minute,dupa care le scurg si le trag in tigaie,piperate si atat,alte 5 minute si gata…pot sa le mananc si goale 😉
    Multumesc de link..o sa-mi foloseasca,il salvez in desk 🙂

  17. Lulutza zice:

    Poate mai inghesui fasolea urcatoare, ca tot se dezvolta pe verticala. Sa stii ca te invidiez pentru gradina. Eu am doar un balconas de vreo 4mp si 2 pisici in eterna cautare de „salatzica”. Ar trebui sa ma gindesc la o gradina suspendata… 😀
    Cam asa ceva:
    http://www.cleanairgardening.com/totuupdotofl.html
    😆

  18. Elisa zice:

    Nu-mi vine sa cred cum atarna asa greutate,la rosii,fara sa se rupa planta si de ce creste in jos si nu in sus??Dar imi place mult ideea.Eu am incercat intr-un an sa plantez capsuni si ardei in gaurele facute intr-un sac din folie plin cu pamant si nu mi-a iesit nimic,desi am pus ingrasamant la mijloc si apa si soare aveau…ma rog,nu mi-a iesit asa ca daca te apuci sa faci asa ceva trebuie sa afli detaliile…toate secretele sa nu fii dezamagita.Iti doresc bafta multa! 🙂

  19. maryanne zice:

    Si mie imi place sa lucrez la planul de gradina.Asa fac si eu ,intai pe hartie.

  20. Elisa zice:

    L-am facut si pentru la anul,ca am lasat cararea pe undeva insa nu l-am pus inca pe hartie.Urmeaza 🙂 Abia astept 🙂

Lasă un răspuns

