Caisul

Intotdeauna mi-am dorit un cais sa am  si aici, asa cum aveam la mama acasa,mai multi chiar,dar abia alaltaieri cand am trecut prin piata, dupa ce am iesit de la catedrala,am gasit si am luat.Dar era mare sarbatoare deci nu-l putem planta atunci asa ca l-am infasurat intr-o camasa de bumbac  de cand era mic copilu meu si l-am  pus intr-o punga sa-i tie umezeala si  a stat in pivnita.Afara asnoapte erau -7 grade,deci ieri nu l-am plantat.Asa ca a ramas pe astazi.Azi am plantat eu singura caisul si vreau sa va arat cum am facut,sper ca bine.

Intai am cautat un loc cu soare,am facut o groapa mare ,25/25/40  adancimea fiind mai mare si mi-am pregatit toate cele necesare.

s6308542-groapas6308544-gunoiuls6308545-apa1

Groapa,apa nu prea rece si gunoiul de grajd.

Apoi am luat pomul si i-am fasonat radacinile,adica am taiat nitel varfurile ca sa se improspateze taietura,sectiunea adica, sa poata adera la pamantul umed.

s6308546-caisul-radacinis6308550-radacini-fasonates6308548fasonat-radacini

Asa arata radacinile dupa..

s6308550-radacini-fasonate2

Apoi am turnat jumatate din apa din galeata de 8 litri,am pozitionat pomul si ,tinandu-l cu mana stanga drept, am aruncat cu lopata pamant ca sa fac mocirla.Cu mana am facut mocirla si am mocirlit radacinile,adica am miscat pomul dar am luat si cu mana si am aruncat pe radacini namol,adica m-am asigurat ca n-o sa ramana aer intre radacini si pamant si cand a stat singur in picioarele lui am mai introdus pamant,pana s-au acoperit radacinile,dar nu sa se umple groapa.

s6308552apa-in-groapas6308555-mocirlit-radacini4s6308553-introdus-in-groapa2

Urmeaza sa introduc, in straturi, pamant si gunoi ,alternativ.

primul-strat-pamant1s6308558-al-2-start-pamat1s6308557-primul-strat-gunoi1

s6308558-al-2-start-pamat2s6308560-al-3-strat-pamats6308559-al-2-strat-gunoi

Dupa al treilea strat de pamant am apasat cu piciorul de jur imprejur,asa cum se vede in poza urmatoare

apasat-cu-piciorul

Dupa aceasta operatie am turnat restul de apa si restul de pamant si n-am mai apasat ci am replantat la loc NU MA UITA,caci erau acolo inainte.

restul-de-apas6308570-sadit-la-loc-nu-ma-uitaultimul-strat-de-pamant

Si asa arata in final

s6308576final2Altoiul a ramas deasupra,sau dupa ce se va mai aseza pamantul el va fi deasupra.

Ca sa vedeti unde l-am plantat va arat o poza de cand erau flori pe aceata parcela.

s6300898-mica

Deci,aici l-am pus ,langa trandafirul acesta din stanga.

Va multumesc ca va uitati pe blogul meu,sper sa va si incante dar sa va si foloseasca.Va imbratisez pe toti si va doresc multa,multa sanatate si sa iubiti natura.

Acest articol a fost publicat în pomi, utile și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

22 de răspunsuri la Caisul

  1. alinadel zice:

    Doamne ajuta sa se prinda copacelul si sa-ti dea roade bune!

  2. CELLA zice:

    să fie cu noroc, Doamne-ajută
    caisele-s fructele mele preferate
    da’ am o micuţă nedumerire : cais ori piersic ? 😆
    citez „apoi am luat piersicul şi i-am fasonat rădăcinile”
    poate-am înţeles eu greşit şi altoişi caisul la piersic 😉 😆

  3. Elisa zice:

    E cais,ca piersicii cresc in gradina la mine si am o droaie…nu mai si cumpar hahahaha.Am corectat,ca vroiam sa zic pom…nu-s obisnuita cu cais..asta e!
    Multumesc foarte mult de urari si eu iti doresc numai de bine 🙂

  4. Elisa zice:

    Alinadel,
    nu-i copac..ci pom si sper sa faca …poame bune hahahaha! Bine-ai revenit! Multumesc mult! 🙂

  5. Victoria zice:

    Iti doresc roade bogate si sa creasca mare si frumos.

    Eu am aici vreo 7 caisi. Piersici am 2 dar au fost prea mult timp neingrijiti si nu au rodit.Daca ramanem aici ii vom taia.
    Exact asa am procedat si eu acum vreo 10 zile cand am plantat cei 2 aluni primiti de la vecina mea.Deja s-au prins si au frunzulite.

  6. floris zice:

    http://www.youtube.com/watch?v=5c1IUOM-x7U cadou pentru celalalt .Am crezut ca ai sa scrii si acolo azi si am asteptat. 🙂

  7. Elisa zice:

    Victoria,
    am lucrat si dupamasa in gradina,am mai tuns gard viu,am sapat salata si am inceput un strat sa-l sap cu furca,caci de harlet se lipeste pamantul…un strat dublu ca sa seman mazarea,cand s-o incalzi pamantul.Am obosit si am lasat pe maine,ca cica va fi frumos.
    Multumesc pentru urari…asa sa fie!Si tie tot norocul din lume…ca ai nevoie! 🙂

  8. Elisa zice:

    Floris…draga mea,anul se implineste aici,pe acest blog…acolo nu se implineste nimic.Dar,dupa cate vezi,zilele friguroase ,de stat la computer, s-au ispravit pentru mine…voi avea multa treaba de acum,iar de distrat pe blog o sa ma distrez pe la altii,acolo unde este ceva amuzant.
    Iti multumesc foarte mult pentru gesturile tale si crede-ma ca nu le merit,dar le primesc cu draga inima si ma bucura.Te imbratisez 🙂

  9. floris zice:

    Recunosc ca in ultimul timp sunt mai confuza si nu inteleg lucruri.
    cat despre filmulete….am mai incercat sa fac si nu mi-a iesit.Cred ca nu am avut motivatia potrivita.
    Uite ca acum am gasit si invat.
    Iti doresc spor la treaba.

  10. Elisa zice:

    Floris,
    pe mine trebuie sa ma citesti ad-literam , cum să scrii aşa să şi citeştii 😆 „iar de distrat pe blog o sa ma distrez pe la altii”…asta e chiar asa…voi veni obosita din gradina si alte trebi,stau o ora la computer,beau o cafa si caut bloguri care ma amuza,ca sa rad si sa ma binedispun,sa uit de-o durere si de alta.Am auzit ca rasul este o terapie..cea mai eficienta terapie pentru orice afectiune si…niste cercetatori englezi…hahahahah….au descoperit ca din contra exercitiile fizice,sportul imbatranesc si nu…cum stiam 😀 Ei,ce zici??A…si inca ceva..cica lenea prelungeste viata…Zau ca am primit mail cu astea si nu-s poante…ultimele descoperiri ale umanitatii… 🙂 🙂 😛
    Draga Floris,vizionare placuta la Dansez…!Dau si eu cate-n ochi pe-acolo…printre altele 🙂

  11. starsgates zice:

    Sigur îi va plăcea caisului locul ales de tine.
    Uite, eu de-aş fi cais aş iubi locul acela.:)

  12. Buna dimineata, Elisa
    greu am ajuns eu la tine pe blog, dar imi pare bie ca te-am descoperit! E fain. Mi-au placut o gramada de lucruri si m-am mai si gasit in blogrollul tau! Desigur ca te voi trece si eu la mine, pentru ca am de ce reveni intr-o asemenea gradina!

  13. Manole zice:

    Ai cais! Sa dea Domnul sa se prinda si sa-ti umple crengile cu rod! 🙂

  14. Elisa zice:

    Starsgates,
    asa sper si eu si sa stii ca si mie mi-ar placea sa ma tinna cineva intrun hamac in mijlocul acelui rond de nu ma uita..hehe..pai nu-mi cumpar io un hamac si il ancorez in crengile de la mar??!!Sa nu-i spui mie…gradinareasa daca nu! 😆

  15. Elisa zice:

    Bine-ai venit Simona!O…ce ma bucur de lume noua! 🙂 Trebuie sa ma pun si eu la curent cu ce se petrece in tara asta, 😉 ca ziare nu citesc,asa ca ma informez de acolo unde stirile sunt presarate cu satira si umor 🙂
    De la Doamna Lucia mi se trage…de atunci cand cu consursul mi-am completat blogroll si ma bucur sa te citesc zilnic(ceea ce cred ca se si vede in spatele blogului,la referenti ) Te astept cu mare drag .

  16. Elisa zice:

    Manole,sa dea Domnul sa se prinda si sa traim ca sa culegem si roadele lui…macar cativa ani… 🙂

  17. gina claudia zice:

    hristos a inviat buna Elisa ma numesc gina si sunt din bucuresti te urmaresc din martie, intamplator am dat de site_ul tau imi place tot ce este legat de gradina (cred ca intro viata anterioara am trait la o ferma ceva)in martie miam pus si eu niste seminte in cateva caserole(rosi gulii castraveti si ardei) apoi pe la sfarsitul luni miam facut si un mic solar in curte, nu am mare loc dar miam gasit un coltisor unde am pus salata ridichi castraveti vinete deocamdata au crescut(ridichile inca nu )asa ca am sa te mai intreb cate ceva unde nu ma pricep, am sa fac si cateva poze curand acum e frig si nu prea vreau sal deschid (solarul) mia parut bn ca team cunoscut .

  18. Elisa zice:

    Adevarat a inviat! Bine-ai venit Claudia(nu as vrea sa se confunde,Gina este o prietena veche,dupa cate ai vazut la postul curent)!
    Ma bucur pentru interesul tau in ale gradinaritului si sunt bucuroasa sa-ti raspund la orice m-ai intreba cu conditia sa stiu.Solarul trebuie aerisit zilnic si chiar ziua lasata o usa deschisa,eu asa as face ca sanu se „opareasca” plantutele de caldura,caci,poate bate soarele pe el,nu?
    Cu draga inima te astept si cu interes sa vad ce-ai vrea sa ma intrebi.LA MULTI ANI!(poate esti azi sarbatorita ) 🙂

  19. gina claudia zice:

    buna revin da azi e ziua mea si de nastere si de nume (implinesc 33 ani )intrebari as v avea multe dar am sa ti le pun pe rand solarul il aerisesc la 2 zile dar nu il las mult cam 20 min. apoi il inchid e bine? tot atunci il si ud guliile castraveti ardei si ridichiile au crescut cam de10 cm si au stopat ce se intampla ? trebuie mutate in gradina? cele puturoase care nau iesit sunt vinetele nu ridichiile am gresit o sa incerc sa le fac poze sa te ajute la raspuns . mersi mult :-*

  20. Elisa zice:

    Claudia,
    rasadurile se planteaza in gradina pe locul definitiv in luna mai,asa ca mai asteapta,insa ridichile se seamana pe locul definitiv,ca daca le muti o sa faca flori,crezand ca a trecut un an…asa ca lasa-le pe loc,doar sa nu fie dese,ci cam la 5 cm una de alta,cel putin.
    Guliile se fac rasad si se transplanteaza in gradina odata cu celelalte..rosii,etc.
    In privinta vinetelor ele germineaza un timp mai indelungat si la temperatura mai mare,de aia n-ai iesit,nu ca-s…cum ai zis 😦
    Iar solarul …eu nu stiu cum e la voi,dar aici ziua este ca vara si in interioul solarului s-ar face 40 de grade,ar muri toate…asa ca nu te pot ajuta ca eu nu cultiv in solar.Ar fi fost bine sa pui in solar doar cele ce trebuiesc repicate si apoi mutate in gradina.
    La ridichi si orice planta nu inaltimea este importanta ci cate frunze are.Si de cand le-ai semanat pe fiecare in parte?
    De unde ai dedus tu ca ridichile se muta? ai citit asta undeva??Oricum,daca esti abia in primul an de gradinarit atunci o sa inveti din experienta si asta este ce ramane.Spor la treburi 🙂

  21. maryanne zice:

    doamne Eliza,si tu ai o gramada de pomi.Nici eu nu le mai stiu numarul.Dar am trecut de 50,si cumpar in fiecare primavara din nou ca nu ma pot abtine cand vad cate un soi pe care nu il am.Stau si ma intreb ,oare cand o sa ma opresc?ca nu ma pot abtine.Imi dau de lucru sa stau toata ziua cu pompa in mana.Asa-mi trebuie.Dar ce bune sunt cand se coc pe rand si ai fructe incepand de la sfarsit de mai,capsuni ,pana toamna tarziu mere si gutui,nu mai zic struguri afuz-ali si coarna neagra ,care tin pana dupa sarbatorile de iarna.Spor la treaba ca este…..mama,mama!

  22. Elisa zice:

    Da,cam 40 dar am spatiu f mic.Numai in jurul casei,in 250mp de curte,am vreo 14,restul in gradina,insa cei mai multi sunt piersici salbatici,din sambure,care ies incontinu,caci eu arunc samburii in gradina 🙂 Da,si noi ii stropim,ca sa avem si fructe nu numai umbra,desi in gradina este o binecuvantare si pentru plante ca au un pic de umbra pe arsitele verii si nu dauneaza la recolte,asa cum s-ar crede… 🙂

Lasă un răspuns

