Rasadurile de flori

Despre panselute se scrie putin pe net,probabil ca producatorii tin pentru ei secretele,ca sa le cumparam noi cu 2 lei firul…asa era asta toamna.Eu am incercat anul acesta prima data cu ele,nu am experienta decat in domeniul legumelor,rasad de flori faceam doar pentru petunii de cativa ani.Acum pot sa spun ca sunt multumita de toate,ca au rasarit ele mai slab,am repetat insamantarea si acum am o multime.Sa va arat:

PANSELUTELE

s6308499-panselute-rosiiPanselutele rosii au rasarit putine,le-am semanat in 6 februarie si acum au mai multe randuri de frunze si maine le voi repica in ghivece mici,iar peste 2,3 saptamani direct cu pamatul acela in gradinuta,la soare,neaparat.

––––––––––––––––––––––––––––

UPDATE 24 MARTIE: Repicat panselutele rosii,cele mari,fortat ca mi-au cazut de pe pervaz…noroc ca nu s-a rupt niciuna  🙂

panselute-rosii-repicate-24-martiepanseluta-repicataAu radacinile foarte lungi si am facut groapa cu degetul si am introdus radacina toata apoi am strans pamant pe ea,pe radacina.

–––––––––––––––––––––––––––––

s6308484-mica-panselute-rosiiIn 19 februarie am repetat si astea sunt tot rosii si slab rasarite,dar imi ajung.Cele albastre au rasarit mult mai bine.Astea de mai jos.

s6308489-panselute-albastre

Cam astea sunt panselutele mele si de maine incep sa le repic,le plantez fir cu fir in ghivece mici,cutii de iaurt,din acelea mici.

PETUNII

Cu astea am mai multa experienta,stiam ca rasar greu si cresc si mai greu,de aceea am semanat in etape si acum am foarte…destule  hahaha

s6308508-petuniiAcestea sunt primele si deci cele mai avansate,dar le mai las,nu le mut inca,nu am asa de mult loc in casa….

s6308507-petuniis6308492-petuniiSi aici alte petunii.Semintele le am de la mine,le-am adunat vara si toamna trecute,nu cumpar.Voi cumpara gata inflorite …cele irezistibile  🙂

s6308511-petunii1Astea au rasarit ele singure in ghiveciul cu palmier si-s mari..acusi vor inflori.

CREASTA   COCOSULUI

Creste foarte incet si se mai pierd plante pe drum,insa tot sunt multe.Le mai las,nu le transpalantez inca.

s6308491-creasta-cocosului

IMPATIENS

Doar cateva fire au iesit,dar avand in vedere ca fiecare fir se face o tufa cu multe flori…sunt destule.Sa vad unde le voi pune si pe ele ca toate au nevoie de soare iar eu pomi si vie si…vreau de toate

s6308485-mica-impatiensAbia acum incep sa apara al doile rand de frunze…nu le voi muta curand..

CLARKIA

Si ele au rasarit putine si sunt tare firave,insa au 4 frunze.Trebuie sa le sap,adica sa racai pamantul pe langa ele sa se dezvolte radacinile.

clarkia

LOBELIA

Ei,cu floarea asta m-am amuzat,ca sa nu zic ca mi-am pierdut rabdarea.A rasarit tarziu de tot cat varful de ac fiecare plantuta si dupa saptamani de zile tot mica este,dar…atat timp cat vad ceva verde acolo,fie si minuscul este bine.

s6308493-lobelia


Acest articol a fost publicat în flori, Rasaduri și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Rasadurile de flori

  1. MIRA zice:

    Eli,ai foarte multa rabdare,cred ca detii o9 banca purtatoare de… durabilitate;astepti in liniste,stapana pe tine si IATA!Daca as sti cum sa postez si eu cvasirasadurile mele de flori,prea comune sa le amintesc,sunt cateva doar petuniile,se-ncapataneaza.
    Am fost azi la tara,acolo unde ma lupt de 2-3 ani cu …mine si comoditatea ,cel putin,nebenefica,sanatatii si starii de spirit.A aparut verdele lalelelor,narciselor,zambilicilor;ghioceii,supravietuitori de care am uitat asta-toamna cand am curatat rondul din fata casei,zgandarind pamantul(de pietre „semanate”,odata cu constructia complementara casei initiale)strajuiesc banalelor nuscele,carora n-am mai reusit sa le diversific culoarea asta toamna.Ne-am facut planuri,cu speranta si entuziasm.Mi-a fost dor,de Linda,pisica n-a aparut,nici nu mi-e prea draga – e prea parsiva!

  2. Elisa zice:

    Mira,
    nici mie nu-mi prea plac pisicile,dar daca voi gasi una care sa ma vrea ea pe mine..doar asa…ca altfel… 😛
    Pe frigul asta ce puteam sa am decat…rabdare hahaha

  3. Elisa zice:

    MIRA,
    eu voi repica doar acelea care au mai mult de 4 frunze,care au mai mult de o luna,nu pe toate.Poate ca ai inteles ca le mut pe toate…nuuu,nici vorba,doar panselutele acelea mari mari..si poate niste petunii,restul astept sa se faca mari,ca-i mai bine pentru ele…:)

  4. MIRA zice:

    Dar,Eli,panselutele nu sunt plante bienale? de parca as fi familiarizata cu termenul…adica,presupun ca,odata puse intr-un loc,vei avea mereu in vedere ca verdele asta nu…zambeste la soare? S-apoi,anul viitor le replantezi? Cu florile astea am trait in spatele blocului,in copilarie,vecinul meu era responsabil cu spatiile verzi,asa incat…care era regina rondurilor pe vremea aceea? si petunia,intr-o singura culoare,lila acela spalacit si fara parfum,pe care roiau totusi…bondarii.Hm,reminescentele mai putin placute ale unei copilarii…uitate.
    Vai,ai auzit ce vreme se anunta? ploi si lapovita,tendinta de racire.Daca timpul nu-mi este prielnic,voi da in judecata buletinul meteo si voi cere si despagubiri.spirituale!Pa,Eli

  5. Elisa zice:

    Nu ,bre…le pui toamna si le ai anul viitor inflorite si crescute mari,asa cum am facut eu asta toamna.Acum,astea vor inflori poate mai tarziu si poate le voi avea si la anul..depinde de multe.
    Ha ha ha…justitiara cu starea vremii 😆 No..acum mai bine sa nu-mi9 infloreasca pomii si apoi sa inghete iar…este mult mai bine sa tina frigul acum si cand s-o incalzi..in mai s-o tina tot asa Pai nu? 😉 Pa pa!

  6. MIRA zice:

    Stai,inca o intrebare,,stiu imi raspunzi abia maine,te-ai sustras;deci,insamantezi panselutele,toamna,le ingrijesti,da, mai este mult pana atunci dar sa nu trec peste subiect,de frica omiterii ulterioare,stii,varsta! In ce conditii? Daca stiam,mi-ar fi fost foarte necesare,pentru cimitir..,se preteaza destul de bine,desi locul este foarte umbros,am incercat primavara trecuta cate ceva dar lipsa soarelui,le-a fost fatala.Ce crezi ca as putea planta in asemenea conditii?

    Te distrezi? Si eu!

Lasă un răspuns

