Mancare de dovlecei mici

Ingrediente:

*  3 dovlecei mici

* 2 cepe

*  1 gulie

*  2 ardei iuti(care nu erau prea iuti)

*  2 rosii

*  2 linguri faina

*  2 linguri smantana

*  marar verde

*  otet de mere sau usturoi 3 catei

s6308444-micas6308448-micas6308446-mica

s6308450-micas6308457-micas6308453-mica

Ceapa tocata si ardeiul la fel se calesc in 3 linguri de ulei si 3 de apa,cu capac.Dupa 10 minute se adauga gulia feliata(prima poza) si dupa alte 10 minute,adaugand putina apa daca este cazul,caci ne uitam si amestecam,arata ca-n a treia  poza dreapta sus.

Dovlecelul spalat si curatit doar la capete(lasam coaja) l-am taiat in 4 longitudinal si transversal si l-am adaugat dupa cele 20 de minte in cratita,punand si 1/2 de cana apa si rosia feliata si am acoperit.Focul mic.

Dupa alte 20 minute este asa ca-n ultima poza,dreapta jos,unde am adaugat inca 1 cana apa si dupa 10 minute gust dovlecelul,daca e facut torn faina amestecata cu smantana si amestec.

s6308455-micas6308462-micas6308461-mica

La sfarsit sting focul,adaug mararul(otetul in farfirie,o lingurita) si acopar pana frig niste sunculita.Mie-mi place la nebunie gustul de dovlecel,am cautat o reteta pe net,nu am gasit asa cum vroiam si am facut eu reteta.

s6308463-mica

Acest articol a fost publicat în Mancaruri, Retetele mele, utile, zicerea Elisei și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

28 de răspunsuri la Mancare de dovlecei mici

  1. Victoria zice:

    Foarte bine arata.Astept sa iasa dovleceii si guliile in gradina..

  2. Elisa zice:

    Oau…lungeste doamne bolile pan’se coc capsunele…ha?Pai ai mei din gradina i-am luat??Plus,draga mea…Plus are de toate.Daca astept gradina iarna ar trebui sa mananc numai cartofi,ceea ce nu fac dupa cum se vede din mancarurile pe care le postez.. Si sa stii ca nu-s scumpi…vreo 5 lei toti 3 dovleceii,asa cred 🙂

  3. Elisa zice:

    Farfuria asta este extraplata de aia da mancarea pe dinafara,aproape… 🙂

  4. g1b2i3 zice:

    Draga elisa,sa stii ca mi-ai facut pofta! 🙂
    Imi plac dovleceii:pane,mancare de dovlecei,chiar si dovlecei cu maioneza si putin usturoi 9de uns pe paine)!
    Imi place si dovleacul,mai exact,placinta cu dovleac!
    P.S.Incep sa ma obisnuiesc cu noul lok al blogului tau! 🙂

  5. MIRA zice:

    Buna seara,Elisa
    Mi-ai facut pofta de cruditati…doar ca, dovleceii nu-si pot gasi loc in bucataria mea,asta pentru ca nu plac partenerului de viata si fiului meu nici atat.te rog sa ma crezi ca i-am gatit in diferite feluri,incercand chiar sa-i „ascund”…sotul,i-a consumat umpluti,la cuptor si o mancarica improvizata,cu mult usturoi,intr-o zi de post…In schimb,fiu-meu…Imi reamintesc ca in vremea copilariei,tot ceea ce nu-i era pe plac…”ai pus dovlecel!”,ma pufnea rasul,pe vremea aceea nu-i gaseai nicaieri pe timp de iarna,iar noi nu-i gaseam”loc”in lada frigorifica,unei legume care semana cu…bostanul pentru porci! Mie,in schimb,imi plac sub orice forma,dar sa nu fie gatiti cu marar,aceasta verdeata o folosesc,doar ca asa scria in prima reteta care am gatit-o cu mazare…de altfel nu agreez gusturile pregnante,nici mirosurile.Eu,n-as mai fi adaugat sunculita,poate as fi ras putin cascaval…Hmm,imi ploua in gura,s-apoi e prea tarziu sa mai ciugulesc ceva Noapte buna,pe maine,macar pana nu ne vor durea mainile…

  6. Elisa zice:

    MIRA,
    cascaval pun doar la mancaruri la tigaie si la cuptor.Asta-i ca o ciulama,iar sunculita este mai mult asa…pentru aspect..nu vezi ce putina este?hahahaha…
    Ma rog,eu nu zic ca seamana cu aia porcesti,deloc(din aia n-am gustat niciodata) si nici cu aia de placinta….
    Draga mea,pe copii ca si pe barbati ii ai asa cum ii inveti.Eu cred ca-i de datoria noastra a sotiilor si mamelor sa le propunem si si sa le servim lor ceea ce vrem noi si stim ca le face bine,tine de talentul nostru de…modul cum stim sa-i convingem.Sotul meu nu manca nici fructe in tinerete,ca asa a fost obisnuit in familia in care a crescut,dar a fost crescut gresit…noroc ca m-a intalnit pe mine…hahahaha…ce modesta sunt!!!!Noapte buna! 🙂

  7. Elisa zice:

    Gabi,
    si eu ma rezumam altadata la dovlecel pane,insa din cauza ca ia asa de mult ulei la prajire,din cauza asta fac foarte rar,ca si cartofi prajiti…doar de pofta,insa am invatat si de la Jamie Oliver retete noi cu dovlecei din astia mici si salate cu ei cruzi…ma rog,inca n-am facut,astept sa fac din gradina,la vara.:)
    Draga Gabi,merci ca-ti faci timp si pentru gradina mea…sa stii ca nu reusesc sa fac slide ,ca nu stiu pasii,ma rog.. ramane sa ma gandesc la altceva.Te pup.

  8. gina zice:

    Elisa da’ salata mea de bostanei o stii? (parca am mai vb de ea) ai incercat?

  9. Elisa zice:

    Gina,
    zici bostanei ..la ce?? Ma voi uita la articolul Dovlecei cu pene,cred ca acolo am vorbit 🙂 Si nu,nu am incercat.Va trebui sa o copy pe retetarul meu 🙂

  10. Victoria zice:

    Offf am scris de 3 ori si de 3 ori mi-a facut figuri netul.

  11. Victoria zice:

    Deci….ziceam ca stiu ca nu sunt scumpi,doar ca eu fac numai o incursiune,maxim doua pe luna la Real.Mi-ar fi mai greu sa ma duc la 40 km distanta doar pentru niste dovlecei si gulii.Pe aici nici vorba de asa ceva.
    Luna trecuta au avut dovlecei si am luat,luna asta nu mai erau.

  12. Elisa zice:

    Victoria,legumele pe care le cumparam iarna,fie de la piata,fie de la market nu-s de la taranii nostri si stau mult proaspete in frigider,in cutiile alea…de legume si fructe.Eu nu ma ametesc cu speranta ca este chiar asa de natural ceea ce mananc din cumparaturi,insa…nah acuma,organismul nostru este asa invatat sa se protejeze.Vreau sa spun ca mie-mi stau astea in frigider si camara …pana se termina hahahahah

  13. Victoria zice:

    Dovleceii nu rezista decat maxim 2 saptamani sa stii.Se inmoaie.E probat.
    Si eu tot in cutiile alea de la frigider tin legumele.Cand vreau sa le tin mai mult,le tai cum imi trebuie si le bag in pungute la congelator.De acolo direct la oala.

  14. Elisa zice:

    Pai,sa-ti spun ca eu ii iau ,de la ei, proaspeti…sunt de diferite…varste culesi, iar cei din laditele de jos sunt mult mai cruzi,proaspeti decat cei de deasupra.Asta-i valabila toate produsele.Tactica de market,dar si eu am tactica de cumparator experimentat 😉
    Iar in cazul in care nu am prins marfa proaspata..nu iau :)..Eeee,cum zice matache..cumparatul asta nu-i chiar asa de simplu 😛

  15. gina zice:

    Ha,ha am scapat „porumbelul” la noi se folosesc ambele variante dar mai des bostanei desi in magazine tot dovlecei e scris 🙂
    Cred ca in alta parte (unde ne-am cunoscut) am scris de salata de dovlecei (na ca am nimerit-o)repet:
    cca 1kg de dovlecei tineri curatati si tocati marunt (se pot da si prin razatoarea mare sau felia), o ceapa si putin ulei. Ceapa tocata marunt se trage in ulei cat se inmoie,se adauga dovleceii si o cescuta apa cat sa nu se prinda la inceput(ei lasa destul de multa apa, Se lasa pe foc mic la inceputcu capac pana se inmoie bine si incep sa scada, Spre sfarsit se ia capacul si se amesteca . Ei sunt gata cand au scazut destul (nu mai au apa) si capata o culoare aurie. Se sareaza dupa gust la sfarsit se rastoarna si se lasa la racit. Se consuma ca si salata de vinete (e mai dietetica) cu rosii sau nu . Pofta buna:)

  16. Elisa zice:

    Gina,draga mea sa stii ca eu ma duc acolo, la retete, ca mai sunt membra…Tu nu?Chiar ieri m-am logat sa-i scriu ceva lui CRI,ca n-am mai vazut-o demult.Ia du-te si tu si vezi ce fain design si-au pus la forum…mi-a placut.Dar,stii draga mea,eu n-am inteles cu ce-am gresit si nimeni nu mi-a explicat negru pe alb,asa ca…doar cu CRI am mai comunicat o vreme.Merci de reteta,o s-o fac cu prima ocazie cand am divlecei.Te pup.

  17. lumi_lumi zice:

    am incercat si eu reteta ta ,Elisa,dar am pus mai multe rosii, date prin razatoarea cu gauri mari,am redus din cantitatea de faina ,am pus doar usturoi si a iesit OK! ….apropo stiati k se fac si gogosi din dovlecei??! sunt tare gustoase!!! pupici

  18. Elisa zice:

    lumi_lumi,
    da,se numesc crochete si din piure de cartofi se fac si din dovlecel…
    Eu prefer sa fac acel sos din faina+smantana ca sa se ingroasa mancarea si sa nu fie apoasa 🙂

  19. lumi_lumi zice:

    ok,mersi mult,acum plec catre oaza mea de verdeata si 2 zile nu mai vb.,cu bine

  20. Elisa zice:

    Sa te bucuri de verde si liniste si ciripit si liniste si culori si verde si….sa te intorci incarcata cu energiile pe care plantele si animalele ni le impartasesc cu darnicie! Te imbratisez 🙂

  21. sanda zice:

    Are ,,lipici” blogul asta al tau! :))

    Hai sa-ti spun cum gatesc eu dovlecelul, cel trecut de prima tinerete…poate si de-a doua. 😉
    Il tai longitudinal, ca sa-mi fie si mai usor si transversal, ii curat cu o lingura semintele, dupa care il rad, pe razatoarea mare.
    Candva, il amesestecam cu sare si il storceam, din comoditate am renuntat la operatiune si vad ca-i bine si asa.
    Calesc o ceapa dupa care adaug dovlecelul si un bat sanatos de marar. Cand este aproape moale, adaug cateva rosii decojite si taiate.
    De obicei cand este gata, are cam multa apa, cere un pic de scrob, dintr-o lingura de faina, aprox.
    Este o mancare nemteasca din Banat si stii ca nemtii le cam au cu faina. 😛
    Mi s-a facut foame, o zi buna!

  22. Elisa zice:

    Eu mai am un post cu mai multe feluri de mancare de dovlecei,iar unul din ele este tuispais(din Banat,de la sfaboaice) de dovleac.Este cam asa cum zici tu,dar eu il fac altfel,in alta ordine si dupa ce-l rad il asezonez cu o lingura de otet si da,il storc atunci cand il pun in cratita.Mararul se pune doar la sfarsit,nu trebuie sa fiarba ca sa-si pastreze mirosul si proprietatile miraculoase…(vezi postul Mararul 🙂

  23. sanda zice:

    Tzushpais, tuspais, banateanco!
    Nu ma dezic eu de ele, mai prestez cate unul, dar la faina prajta (rantasuri) am renuntat de mult. 😉

  24. sanda zice:

    Nu stiu sa intru in meniul tau, sa-ti vad toate posturile, intru doar in cele active. 😦

  25. Elisa zice:

    Nu vezi pe pagina principala pe dreapta Categorii??La categorii alegi ce crezi si vezi,sau in arhiva,sau pe calendar…deci poti vedea in multe feluri si sper ca esti pe o pagina cu toate astea…

  26. sanda zice:

    Multumesc, vad Categorii, arhiva, am ocupatie. 😉
    O sa le deslusesc eu pana la urma.

  27. monica zice:

    ce pot sa spun e super reteta felicitari eu aunt o gospodina inraita ma pricep sa fac aproape orice mancare in afara de prajituri

  28. Elisa zice:

    Monica,
    asta inseamna ca reteta asta a mea ai stiut-o? Crede-ma ,nu mai stiam ce sa fac cu dovleceii, iarna,aia mici cumparati de la Plus,asa s-a nascut mancarea asta,insa,desi este f gustoasa, nu am mai facut-o anul asta deloc,am descoperit,adica inventat,haha…alta, parjoale dovlecesti,sunt grozav de bune insa nu le-am postat inca desi le fac non stop.
    Sambata ,dupa ce am terminat bulionul am continuat cu dovleceii tocati in reteta asta,azi fac din nou.Dar,contin multa branza caci de aia sunt asa de bune,branza de oaie 🙂
    Cat priveste prajiturile,pacat ca nu am pentru cine sa le fac caci noi nu mai trebuie sa le mancam ,asa curent ,doar la ocazii 🙂

Lasă un răspuns

