Mâţişori si urzici

Salata de urzici vii

Prima recolta de anul acesta din natura.Sa vad ce fac cu urzicile,ca am auzit la cabinetul doctorului de familie o reteta de salata de urzici,adica se mananca asa crude,spalate,sarate si acrite si unse,adica eu as pune zeama de lamaie si ulei de masline pe ele si gata.Zicea un nene, acolo, ca se introduc cu atentie in cavitatea bucala sa nu ne atingem buzele,ca pe mucoasa din gura si limba nu  pişca.Va spun eu daca-i asa,ca o sa incerc.De ce sa le mai oparesc??Le pasc  😀  in timp ce admir  Mâţişorii .

Din urzicile sanatoase dar uratele se prepara mancaruri usoare si savuroase precum salata de urzici. E mai greu de crezut ca salata de urzici poate fi buna, dar incercati si o sa va placa. trebuie insa sa profitati de urzicile trufandale de la inceputul sezonului, pentru ca aceasta salata de urzici sa fie o reusita.


Ingrediente

2 gramajoare de urzici
1 lingura de ulei
2 linguri otet de mere
usturoi verde de preferinta
sare dupa gust


Mod de preparare

Se iau urzicile, se spala se pun pe fundul de lemn si se trec de cateva ori cu sucitorul;

Se iau si se amesteca cu ulei, otet de mere, sare dupa gust si usturoiul tocat marunt. Se poate pune si putin zahar. Se serveste imediat.(Gastronomie.ele.ro)

s6308260-mica

s6308257-micas6308259-mica

L.E. Asta este salata,fara niciun gust,mi-a intepat limba si ca sa reusesc s-o balotez am asortat-o cu mamaliga.Oricum,a fost cea mai rea mancare pe care eu am mancat-o in toata viata mea.Nu mai fac in veci,raman la infuzia de urzica,cea cu care m-am obisnuit,desi la inceput avea gust de zeama de ciorapi barbatesti  :(((((((.Cine-a zis ca mancarea de urzica este bunaaa??!!Aud??!!

Imi amintesc ca atunci cand am prezentat un platou cu brocoli si ficatei de pasare cineva mi-a scris ca daca lui i se pune asa ceva in fata, pe masa,i-o da in cap.Ei bine dragilor,astazi,daca nu aveam pentru sotul meu alta mancare…chiar o primeam,nu in cap dar peste botic,precis.Normal ca am experimentat pe mine salata asta de urzici.(Vad ca nici pozele nu vor sa stea ordonate cum le-am asezat  😛  )

s6308261-micas6308265-mica1s6308262-micas6308267-micas6308269-micas6308268-mica

s6308271-mica

Acest articol a fost publicat în Mancaruri, primavara, utile și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

17 răspunsuri la Mâţişori si urzici

  1. Victoria zice:

    Frumos.
    Matisori pentru suflet si urzici pentru …. papile.
    Impacam si varza si capra.
    Eu pe aici nu gasesc urzici.Trebuie sa merg la padure.
    In schimb am in gradina niste stevie de toata frumusetea,si tocmai ma gandeam la o ciorba de stevie cu oua intregi.Dar o sa o fac in weekend.
    Sa ai pofta la salata.

  2. g1b2i3 zice:

    Draga Elisa,n-am mancat urzici crude,dar sambata am facut o mancare de urzici.le-am cumparat de la un vecin si erau asa de fragede ca-mi venea sa le manac crude.
    Azi a cumparat barbatul meu niste spanac proaspat,scrie pe punga ca-i din America.Astept sa se scurga (l-am oparit) si i fac cu lapte,faina si usturoi.Ne place mult spanacul si urzicile cu oua ochiuri.
    Eliza,leurda ai mancat?
    Nu stiu pe unde creste la noi,dar am primit de la tara din Banat mai demult.Se poate manca frunza cruda sau calita putin si amestecata cu oua.
    Poate scrii despre leurda,sa vezi ce sanatoasa e! 🙂

  3. catrinel zice:

    Cat am asteptat eu primavara pentru minunatiile acestea:stevie,urzici,spanac,etc.EU le folosesc numai in ciorbite ca nu pot manca mancarurile din urzici sau spanac ca nu imi place cum arata:)Spanacul imi place tare mult in salata.

  4. Elisa zice:

    Victoria,
    ai citit LE??Ia vezi cam cum a fost….

  5. Elisa zice:

    Gabi,
    nu,nici leurda n-am mancat si nici n-oi manca…crede-ma ca imi ajunge experienta cu urzicile 🙂

  6. Elisa zice:

    Catrinel,
    ei .asa in ciorba mai merge,crude…nu si nu.Am zis 😀

  7. Victoria zice:

    Ce sa citesc Elisa…?

  8. Elisa zice:

    Victoria,
    LE=later edit laacest post,ca sa vezi ce-am patit cu urzicile vii 🙂

  9. gina zice:

    Cu parere de rau draga Elisa la mancarea asta nu ma ai museriu, desi mama facea primavara urzici cu hrean sau pilaf cu urzici nu a reusit niciodata sa ma convinga sa mananc 😛 Cu ciorba de fasole ma mai pacalea ca mai punea o mana de urzici dar nu a tinut prea mult nici asta:)

  10. Victoria zice:

    abia acum am citit.Am ras cu hohote….scuza-ma.Dar mi te inchipuiam cum faceai cand te intepau urzicil.Iar de ciorapii barbatesti ce samai zic….sotul meu a crezut ca citesc bancuri de rad in asa hal.hahahaha
    Da’ broccoli cu ficatei suna delicios.

  11. Elisa zice:

    Gina,
    dar ai citit ce-am patit pana la urma?Nici pe mine nu ma mai pacaleste nimeni cum ca urzicile ar face o mancare buna 😀 Sanatoasa,da..dar nu si buna 🙂
    Draga Gina…ce mai faci tu??Mi-era dor sa te opresti pe aici.Mi-aduc aminte cum ai spus altadata ca daca veneai mai des nu-mi mai era dor hahahaha…Esti sigura? 🙂

  12. Victoria zice:

    of,scuze,dar nu imi mai incarca si am dat clic de mai multe ori.

  13. Elisa zice:

    Victoria,
    pai vezi?Sotul meu mi-a reprosat ca de unde stiu eu gustul zemei de ciorapi fara sa stie si el??Adica,cum…unde am vazut/gustat/mirosit o astfel de zeama,cica??Fiindca eu bag la masina cu masca pe nas si manusi hahahahaha….

  14. starsgates zice:

    Crede-mă, leurda e foarte gustoasă şi crudă. Are gust de usturoi.
    Eu o prepar fie ca salată fie ca mâncarea de spanac doar că nu mai e nevoie de usturoi.
    Urzicile le prepar la fel ca şi spanacul.
    Sunt delicioase, vorba celui mai mic nepoţel.:))
    Crude nu cred că m-aş încumeta.::)))

  15. Victoria zice:

    starsgates mare dreptate ai.Este chiar delicioasa leurda.Eu o mananc la orice mancare ca pe usturoi.Doar ca de la leurda nu miroase gura dupa aia.
    Elisa,azi e ultima zi de insamantari in rasadnita.Am facut mancare la baieti si acum plec in gradina.Te imbratisez si iti doresc o zi minunata.

  16. starsgates zice:

    Leurda se spune c este şi un leac miraculos

  17. Victoria zice:

    asa este.Am scris pe blogul meu despre leurda

Lasă un răspuns

