Gradini de legume

La Mc Donald’s

Gradina verticalaMuzeu Paris

Gradini verticale

Gradina aceasta imi aminteste de perioada „agriculturii intensive” din jurul blocurilor.Ce dezastru era!Se smulgeau tufele de flori, se scoteau si aruncau trandafirii,boschetii,lalelele…totul si au aparut padurea de marar si tufele de patrunjel.Ceapa si usturoi,caci rosiile si ardeii nu prea aveau sorti de izbanda.Pe drumul meu spre…ceva trec pe langa un cartier de blocuri unde si acum,intre garduri ruginite si improvizate cresc legumele si zarzavaturile.Saracii oameni!Nu de alta,dar daca pe vremea de altadata nimeni nu se atingea de ele,acum doar pazite le mai gasesti dimineata urmatoare.

In tot mai multe orase din Anglia oamenii invata sa-si amenajeze gradini in spatiile insorite ale apartamentelor, pe pervazul ferestrelor, pe terasa sau chiar pe acoperis (SririROL.ro).

In Europa, 10% din acoperisurile plate din Germania sint acoperite cu vegetatie. In ultimii ani, nemtii au construit peste 10 milioane mp de acoperis verde. Adica 7% din acoperisurile noi. 12% din casele elvetiene au si ele vegetatie pe acoperisuri. Moda prinde si in alte parti ale lumii. In Japonia, noile reglementari prevad ca 20% din suprafata proiectelor de peste 900 mp sa fie dedicate spatiului verde. Primaria din Toronto sprijina oficial un studiu pe aceasta tema, urmind ca 6% din acoperisurile plate sa fie acoperite cu vegetatie. In Europa, exista deja legi pentru „inverzirea” acoperisurilor, unele guverne au introdus taxe pe poluare, astfel ca proprietarii, ca sa scape de amenzi, au inceput sa apeleze la aceasta solutie ecologica. La noi, insa, singurele oaze de vegetatie sint ghivecele din balcoane, un acoperis viu parindu-ni-se inca o ciudatenie.(Monitorul cj.ro)

Acest articol a fost publicat în Observatii curente din viata și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

17 răspunsuri la Gradini de legume

  1. bagamare zice:

    unele chiar sunt super.

  2. Elisa zice:

    mie-mi spui?! As vrea sa vad peste tot,dar mai ales in locul gunoaielor… 🙂

  3. Victoria zice:

    Asta da Elisa.Si mie mi-ar place ca,in locul tonelor de gunoaie sa apara asa ceva.Chiar si ceapa si usturoi.

  4. Elisa zice:

    Ia uite cum nu comenteaza lumea pe subiectul acesta…ma si mir 😉

  5. gina zice:

    🙂 zarzavaturile si garajele dintre blocuri, da ne amintim cat de „gospodarosi” erau pe spatiul public (ca privat nu era pe atunci). Nu era frumos dar macar era „verde” chiar daca nu aveau copii spatiul de joaca de atatea „gradini” Acum nici verdeata nu-i dar nici spatii de joaca; pamant batatorit care nu poate fi asfaltat si facut parcare ca e trecut la spatiu verde dar nu e verde ca se parcheaza pe el….pare greu de inteles dar asta e explicatia edililor care se scot in felul asta ca nu asfalteaza si nici nu planteaza pe unele spatii verzi/parcari 🙂

  6. Elisa zice:

    Asa este .Din pacate si aici nu mai avem gazon intre trotuar si sosea, ca-i calarit de masini 😦

  7. ioana zice:

    DOAMNE DAR SANT CHIAR SUPER gradinile de pe acoperis,ce pacat la noi blocul e acoperit ca ploua in casa si i-am pus acoperis ca era si foarte cald in casa vara,dar am eu gradina mea in balcon.La inceput sotul meu mai comenta ba ca ne rad vecini ba ca nu mai are unde sa faca un gratar,ca noi fiind la etajul 4-ultimul mai faceam cate un gratar in balcon dar de cand mancam mai sanatos am gatat-o si cu gratarele pe jar.acum fiind amindoi pensionari mai tineri si avand o mica afacere avem foarte mult timp ,asa ca ne urcam in masina ( o DACIE din 1976 pe care o conduc eu fiindca sotul nu are carnet)si cateodata si la ora 6 dimineata plecam in padure si vai sa auzi pasarelele cantand la ora aceia iar noi la cules de ciuperci.trebuie sa-ti spun Elisa ca sotul meu cunoaste toate ciupercile nu a dat gres niciodata.

  8. Elisa zice:

    Ioana,
    bravo…asa daca traim avem motive sa ne bucuram de viata 🙂 Apreciez, tot ce-mi spui, la superlativ,bravo voua!Decat sa iesi din bloc pentru a face un drum pana la Predeal si acolo sa intri intr-un restaurant unde sa te simti bine,fumand si mancand…ma rog,este si asta o varianta pentru cei tineri care n-au deschis inca ochii pe natura 😦 De aceea va zic bravo,sunteti niste oameni destepti fiindca stiti cum sa va traiti viata frumos si sanatos si..mai ales ca asa va place :)Inca o data felicitari!

  9. ioana zice:

    Elisa, am promis ca ma duc azi in natura la urzici dar spre regretul meu la noi ploua dar nu-i nimic nu au intrat zilele in sac.Altadata cat de curand.

  10. Elisa zice:

    Ioana,spor la treaba,orice ai face! Si la noi a fost soare de dimineata iar acum s-a innourat si sta sa ploua.Eu astept sa vina laptele si apoi plec sa ma interesez de ceva.O zi faina sa ai! Te imbratisez 🙂

  11. ioana zice:

    Elisa daca tot santem acasa sotul meu a pus de o ciorba de cartofi bineinteles cu urzici din congelator ca azi si asa e vineri si mai tinem si noi post cand putem.o zi buna!

  12. ioana zice:

    fetelor,mi-am cumparat azi seminte pentru gradina mea din balcon,deocamdata am cumparat numai fasole verde de par,marar si patrunjel.maine la noi e piata si ma duc sa cumpar arpagica si poate gasesc usturoi romanesc.

  13. Victoria zice:

    Bravo Ioana.Eu deja mananc ceapa si usturoi din gradina.Ieri mi-am servit si musafirii cu delikatesele astea la un gratar.

  14. Elisa zice:

    Bravo Ioana..asa imi place sa vad frumos prin balcoane…flori si legume 🙂

  15. Elisa zice:

    Victoria,
    mai sa fie!!Dar la voi e vara deja?? A mea e de-o palma de la pamant si cu timpul acesta uracios,rece,ploios si pamantul moale nici sa o sap nu pot.. 🙂

  16. Victoria zice:

    Am sapat toate randurile unde am pus capsuni,ceapa,usturoi si spanac,exact inainte de ploile de zilele trecute.Iar de la ploi au crescut si mai si.Ceapa este aproape ca aia pe care o vezi in aprilie in piete.

Lasă un răspuns

