Caldura si ţepi

mica3

s6308114-mica

s6308120-mica

Acest articol a fost publicat în flori și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

23 de răspunsuri la Caldura si ţepi

  1. penecolorate zice:

    Elisa, tot ne-am gasit pana la urma…Te pierdusem in „padura virtuala”, si acum am de citit din urma, la tine, nu gluma!!!
    Am pus rasaduri de rosii inca de pe-acum, pentru ca anul trecut cele mai de succes la mine, au fost unele cumparate din piata care la 15 martie aveau si flori!!!
    A, am uitat sa precizez ca le voi pune in solar!

  2. Victoria zice:

    Buna.Minunati trandafirii tai.Eee am avut si eu cactus din ala,dar intr-o iarna l-am udat si s-a topit in vreo 2 zile,din pacate.
    Am o problema si as vrea sa ma ajuti,te rog.
    Acum 2 zile am pus seminte de legume in cutii la incoltit.Le-am pus in camera pe jos,si,pentru ca nu aveam unde in alta parte,le-am pus sub birou,care este langa soba.Acum m-am uitat la ele si am constatat ca au incoltit,dar au si un puf alb(ca de mucegai parca,desi ala stiu ca e mai verzui).As vrea sa imi spui daca e bine sau nu mai fac nimic cu ele?O fi de la pamant?Astept sa imi raspunzi cat poti tu de repede.Multumesc mult.

  3. Elisa zice:

    Victoria,
    doar varza rasare in 2,3 zile celelalte macar o saptamana au nevoie.Poate ca nu-s decat niste ierburi.Oricum,daca ai pune o poza cu pufuletul de care zici,poate mi-as da seama.Insa,stropeste-le si pe cele nerasarite cu ceva impotriva caderii plantutelor.Daca nu ai gasit merpan se poate si cu REVICUR,dar si cu dithane si am pus eu un tabel la ..CADEREA PLANTUTELOR si ia de acolo ce se gaseste la voi.
    Daca apare mucegai pe pamant,este alb..asa ca poate fi daca este la rece si umed,insa tu zici ca erau langa sursa de caldura…
    Fa o poza doua si vedem.Insa cel mai urgent este sa le stropesti de ciupercile alea din pamant..cu merpan sau altceva cu acelasi efect. Succes si nu te necaji…stiu cum este 😦

  4. Elisa zice:

    HE HE..in solar…acum mai vii de acasa! 😉 Si n-ai nevoie de mai multe?Ce mai pui in solar?
    Cat ma bucur ca m-am uitat in imbox si te-am regasit! 🙂
    Spor la treburi si o sa trec mereu pe la tine sa vad ce mai faci. 🙂

  5. Victoria zice:

    Of ,nu stiu cum sa pun poza aici,dar o sa le pun la mine si poate te uiti un pic daca ai timp.
    Iar puful este pe samanta,nu este pe pamant si nici pe firicelul care a incoltit.Iar semintele sunt din pachete de la Agrosel si Starsem.Am folosit si anul trecut din astea si erau bune,doar ca le-am pus direct in gradina(alea care au mers.
    O fi din cauza ca nu le-am acoperit cu pamant?Doar le-am udat putin si le-am presat cu degetul de pamant.
    Multumesc mult ca te agiti pt mine.

  6. Elisa zice:

    Victoria,stai linistita ca nu ma agit.Sigur ca la tine ma refeream sa le pui,ca ai link pe nume 🙂
    Eu zic sa le sropesti cu substanta si sa le acoperi macar un pic cu pamant.Cum crezi ,dar eu m-am referit ca se lasa mai neacoperite doar semintele alea mici,mici de flori…petunii,eic,la legume nu se lasa neacoperit,deoarece cade planta si fiindca n-are suport,cand va fi mai maricica.Intelegi cum zic? Hai,las’ca o sa fie bine. 🙂

  7. Victoria zice:

    Of ,nu stiu cum sa pun poza aici,dar o sa le pun la mine si poate te uiti un pic daca ai timp.
    Iar puful este pe samanta,nu este pe pamant si nici pe firicelul care a incoltit.Iar semintele sunt din pachete de la Agrosel si Starsem.Am folosit si anul trecut din astea si erau bune,doar ca le-am pus direct in gradina(alea care au mers.
    O fi din cauza ca nu le-am acoperit cu pamant?Doar le-am udat putin si le-am presat cu degetul de pamant.
    Multumesc mult ca te agiti pt mine.Imediat pun si pozele la mine.Sper sa se vada ceva,caci le fac cu camera video.
    Si inca ceva,sper sa nu te ametesc: cata solutie fac cu o fiola de Merpan?Ca sa stiu cate iau.

  8. Elisa zice:

    Scumpa mea…MERPANUL este granule.L-am pus pe o foaie alba de hartie si l-am impartit intai in 2 si pe urma fiecare in 5..adica am luat a zecea parte din tr-un plic si am dizolvat in 1 litru de apa,potrivita cu temperatura camerei,dar nu apa statuta.Am agitatcam 2 minute si am pus la pet un dop gaurit ca o sita si asa am stropit tot ce-am semanat .Dar ai merpan?

  9. Victoria zice:

    Of,nu,abia maine il trimt pe sotul meu sa ia.Sau ce gaseste.O sa ii scriu pe o hartie de pe lista ta.

  10. Elisa zice:

    Am vazut si postat.Nu stiu ce este,poate sunt radacinile.Nu te ingrijora ca nu este ciuperca aceea care face sa cada plantele,deci am sa caut pe net sa vad ce zic altii…ok?Lasa-le asa,nu le mai pune apa si pune-le la lumina,neaparat.Te imbratisez 🙂

  11. Victoria zice:

    Iti multumesc tare mult.Esti o draguta.Oameni ca tine ,mai rar.
    De cand ma stiu, tu esti abia a 3-a persoana altruista pe care o intalnesc.Si am ceva ani de viata.Din pacate din ce in ce mai putini oameni sunt asa.
    Ma bucur ca te cunosc.

  12. Elisa zice:

    Heeeiii…sunt multi oameni ca mine si ca tine..numai cati cunosc eu!! 🙂
    Si eu iti multumesc si sa nu te necajesti,pune nitel pamant deasupra,peste semintele semanate…acopera-le si o sa iasa maine-poimaine.Nu cred ca-i mucegai,nu-i logic sa fie la fiecare samanta.Te imbratisez …nu ne grabim ca pana in aprilie….mai au timp sa creasca,numai sa aiba lumina si caldura.
    Si eu ma bucur ca te cunosc si ca o sa vorbim 🙂

  13. Victoria zice:

    Buna.Iarasi te stresez.Zi-mi si mie unde ai postat tabelul ala cu solutii,ca il caut de o jumatate de ora.Si scuza-ma,te rog,ca te bat la cap iarasi.

  14. Victoria zice:

    Bine te-am regasit.Iar vin sa te stresez.
    Nu pot sa dau de tabelul tau cu solutii de stropit.Ai putea sa ma indrumi ca sa il gasesc?

  15. Victoria zice:

    of,nu imi aparea mesajul si de aia am mai scris o data.

  16. penecolorate zice:

    Elisa, e micut solarul meu! Doar 10m patrati… L-am facut mai mult de frica grindinei, tin minte teama asta o avea bunicul! Deci pun in el doar rosii. Vad ca tu tot recomanzi tratamente chimice, nu crezi ca se poate si fara? M-ar interesa care ar fi calendarul unor tratamente minime, daca se poate asa ceva… Ce bine ar fi sa se poata!

  17. Elisa zice:

    Victoria,
    tabelul este la articolul carerea plantutelor uite…
    https://elisagradinameadevis.wordpress.com/2009/02/23/caderea-plantutelor-de-rasad/

    Deci,fii atenta,orice vrei despre rasaduri vei gasi la categoria rasaduri,sau scrii la ..cauta titlul.
    Imi pare rau ..n-am fost acasa . 🙂

  18. Elisa zice:

    penecolorate,
    habar n-am cum se poate fara tratamentele astea si eu nu pot sa risc sa pierd jumate din rasaduri sau poate toate.Sa vezi cate le dau si in gradina!!Cine nu stropeste cu chimicale stii ce face,pe aici??Arunca prin iulie, smulgandu-le din radacina,la gunoi rosiile,plantele adica,ca se innegresc de boala ,caci cu mana si alte boli ale lor nu te joci.Ba au fost ani cand vecinii nostri au aruncat desi le-au stropit,insa eu nu..niciodata,sper ca nici anul acesta.Iar piatra vanata,cu care de obicei le stropim,nu este sistemica si nu se acumuleaza in fruct.Asa ca,daca te gandesti cum producatorii in afara de sropitul impotriva bolilior,le mai trateaza si pentru altele…productivitate,sa fie tari,sa se coaca repede,etc…atunci eu consider ca produsele mele sunt chiar ecologice.In plus eu le dau ingrasamant natural,ca si asta conteaza foarte mult.Am intrebat undeva cum se face sa nu folosesti chimicalele astea impotriva daunatorilor si nimeni nu m-a lamurit,doar cu bla-bla-uri la mine nu merge.Draga mea,daca tu afli ceva interesant despre acest subiect as fi foarte fericita sa vad si eu cum se face.Stiu doar de tratamentul cu zeama de urzici impotriva puricilor,dar asta la trandafiri si flori,caci rosiile rar fac musculita de sera.So…keep up the good work 🙂

  19. Victoria zice:

    Iti multumesc.Inca mai cautam….fara succes.Am citit acum.
    Sa stii ca aveai dreptate cu puful ala.Sigur erau radacinile.Le-am acoperit cu pamant pe toate si azi au rasarit salata,varza,castravetii si guliile.Si sunt curate si frumoase.Ma duc la mine sa pun poze.
    Sunt tare multumita ca e totul bine.Totusi am sa le stropesc,pentru siguranta.Iti multumesc tare mult.
    penecolorate ,in ziu de azi nu cred ca mai merge fara sa stropesti.Insa aceste solutii sunt impotriva daunatorilor.
    Produse non-bio sunt considerate cele stropite cu solutii speciale pentru crestere si fructificare.Cel putin eu asa am citit.

  20. Elisa zice:

    Draga Victoria,o sa suferi pentru fiecare planta si fir ,dar o sa te obisnuiesti sa nu te mai necajesti asa din orice.Mie mi-a trebuit mult pana sa pot trece mai usor peste cate o stricaciune prin gradina si gradinuta si stii ceva??Natura se reface atat de repede…incat mai bine o admiram pentru asta decat sa ne necajim pentru o nereusita.
    Te astept si maine,of course 🙂

  21. penecolorate zice:

    Nu, bio e bio, deci fara nimic chimic… Dar secretele unei astfel de culturi nu-s asa de usor de aflat ca n-are cine la ce sa faca reclama, decat la recolta in sine!
    Ingrasamant organic folosesc si eu! Si zeama de urzici am folosit…am mai auzit de macerat de usturoi si ceapa, de macerat de rostopasca si de isop.
    Elisa, cat de des stropesti cu zeama bordeleza dupa plantare? Cam la trei saptamani?

  22. Elisa zice:

    Penecolorate,
    eu simt planta cand are nevoie,o vad ca ceva nu-i in regula,ma uit la ele si la cel mai mic semn,care pentru altii n-ar insemna nimic…actionez.O sa vezi,daca ma urmaresti anul acesta,ca ..ce rost are sa zic dinainte,cand nici eu nu stiu exact..poate ca de 3 ori in toata vara…ma rog,la un moment dat poate mai trebuie si cu altceva.
    Scuza-ma,dar chestia asta cu bio pentru mine este un mare …bluf,o gluma,cand cautand pe ,ceva practic si eficient si cu rezultate pozate si descrise…am gasit doar teoria chibritului.Draga mea,astept sa vad la tine,poate ca tu pe blogul tau o sa dai mai multe informatii,practice si in imagini.Chiar te rog,daca ai de gand sa faci astfel de agricultura.Te astept cu interes si daca ma convingi o sa incerc si eu la anul,daca ne ajuta si Dumnezeu,pe parcela mica…experimental.Doar sa am de la cine invata.Te imbratisez si te mai astept 🙂

  23. Elisa zice:

    Ma gandeam ca ,daca cineva din Europa chiar face agricultura biologica si normal ca are o astfel de ferma si net..ar pune pe blogurile lor,ar face cunoscuta metoda,asa cum fac eu cu metodele mele,insa n-am gasit nimic.Tu ai gasit?Poate-mi dai un link,ceva…chiar ca mor de curiozitate.
    Pe de alta parte am prins la tv cate ceva despre subiectul acesta cu producatorii care povesteau si aratau…insa nimic despre combaterea bolilor,mana la rosii ..poate ca in alte tari nu este,cine stie!

Lasă un răspuns

