Control la muscatele curgatoare

LE:azi am stropit rasadurile cu MERPAN impotriva caderii plantutelor(caci petuniile au cazut deja).Am diluat 1/10 din plic in 1 litru de apa,am pus un dop gaurit si le-am stropit.Trebuie stropit si pamantul celor care inca n-au rasarit…la tot ce este rasad,asta fac chiar acum sa nu-mi uit.

Va amintiti c-am pus la incoltit ,in carpe umede, niste seminte de ardei,din cei care erau mai vechi… semintele??In 17,cand am semanat in rasadnita.Ei,biiiine,in afara de un soi din 2003,toate au incoltit si azi le-am semanat .

s6308020-micas6308023-micaIeri m-am uitat si le-am vazut incoltite.Deci,daca nu incoltesc semintele 3 zile, se pot arunca.Mai mult,cele care nu au viata,deci nu vor incolti,se imput,le veti recunoaste dupa miros,dupa ce-au stat la muiat.Fiindca ce este mort,la umezeala se strica si miroase urat.Simplu,nu?

s6307957-mica

s6307958-micaIn 25 ianuarie am plantat butasii,in 10 februarie am luat in mana fiecare ghiveci si cu un pix am zgarmat pamantul,l-am afanat,caci,desi nu le mai udasem deloc de la inceput,era pamantul ud si ma gandeam ca daca o fi facut vreuna radacina sa poata sa se dezvolte.Le tin la frig,de aceea nu se usuca pamantul,dar si pentru ca sunt mai multe plante acolo si se pastreaza umezeala.Caloriferul este inchis in permanenta.Am vrut sa va spun ca aceasta este lucrarea pe care o necesita,daca ati butasit si voi ceva…afanat pamantul din ghiveci,usor,incet sa nu distrugem radacinutele,daca sunt cumva formate.Cel putin in borcanele cu apa nu se vad radacini,dar nici n-au mucegait la partea din apa,ceea ce este un semn bun. Ca si faptul ca mai sunt verzi.In schimb am vreo doua puse in apa asta toamna,cele care s-au rupt de la planta mama,de cand erau in fereastra,pe dinafara si acelea au facut radacini.Inseamna ca le trebuie mai mult timp.Craciunelul insa ,cel rupt cand mi-a cazut pe jos,a facut repede radacini.Fiecare planta cu ritmul ei biologic.

Acest articol a fost publicat în flori, Inmultirea plantelor, utile și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

18 răspunsuri la Control la muscatele curgatoare

  1. g1b2i3 zice:

    Ce multe muscate curgatoare ai! Imi plac si muscatele,imi place mirosul lor deosebit.Nu mai stiu bine…muscatele curgatoare sunt acelea cu frunzele crete?stiu ca sunt de toate culorile.
    Abia astept sa le vedem inflorite pe toate.
    Ti-am adus o melodie,sper sa-ti placa.

    Weekend placut,draga Elisa!

  2. Elisa zice:

    Gabi,
    da,acelea care le gasesti inflorite la mine la titlui MUSCATE CURGATOARE LA SCHIMB si sunt prin centrele oraselor atarnande de stalpi la inaltime.Precis sunt si la voi.Eu am vazut cand am trecut cu masina prin Lugoj si Caransebes,dar si-n Timisoara,sunt importate din occident.Sa vedem cate o sa am cand le voi muta in ghivecele corespunzatoare si cand vor creste si inflori?
    Superba si imaginea si melodia.Mi-ai amintit de Blunt,parca-i aceeasi melodie…
    Si eu iti doresc si te mai astept 🙂

  3. Lilick zice:

    Nu ma pricep la flori. Dar ma tot uit in pozele tale si citesc..Ma primesti, nu? 🙂

  4. Elisa zice:

    Lilick,
    cu mare drag 🙂 Imi place ca stii sa citesti in poze(nu oricine poate 😆 )
    Tocmai am updatat articolul cu treburi importante pentru gradinari.Reload…daca vrei sa vezi.

  5. ba_laura zice:

    pana aici m-am prins.
    si dupa aia?
    cand le scoti la lumina?
    cand incepi sa le administrezi ingrasamant?

  6. Elisa zice:

    ba-laura,
    cele batrane,plantele-mama,pe care le-am tuns,stau in pivnita pana cand o fi vreme buna afara,atunci le schimb in ghivece noi(ca sunt in cutii de conserva hihihi)si le asez pe pervazele ferestrelor,afara.Daca nu au lumina destula ele cresc anemice,asa ca mai bine nu si daca au crescut in pivnita o sa le rup ramurile subrede.
    Cat priveste pe cele butasite,ele vor sta acolo la lumina,dar mai frig 10 grade ca sa faca radacini.La primavara le voi aseza pe cele care dau semne ca au facut radacini,in ghivece si le scot afara in curte,suspendate,asezate…vad eu…
    Dar,deocamdata este iarna in toi 🙂

  7. Elisa zice:

    Daca le pun pamant de flori acela are tot ce-i trebuie si nu le dau ingrasamant pana cand planta este aproape matura si-i apar bobocii de flori.
    Am mai spus ca-s la prima experienta de acest fel,deci daca tu stii,sau afli cum se procedeaza te rog sa-mi spui si mie…bucuroasa sunt de comunicare si sa invat ..orice. 🙂

  8. ba_laura zice:

    http://www.baumax.ro/Content.Node/garten/februar.php
    este, cred, cel mai de bun simt rezumat al lucrarilor de gradinarit (cel putin pt faza de „stiinta” in care ma aflu eu.

    in februarie si mai face referire la muscate.

  9. Elisa zice:

    ba_laura,
    nu am vazut ceva despre muscate pe pagina data.Eu,ceea ce stiu si mi-a iesit bine nu mai schimb,iar ceea ce nu stiu sau nu mi-a iesit bine…invat din mers.Multumesc frumos. 🙂

  10. magdalena zice:

    cresc de citiva ani muscate curgatoare,am incercat tot felul de metode de inmultire dar tot butasirea e cea mai buna dupa parerea mea,prin luna iulie am plantat intr-o ladita vreo 15 plantute si pina in octombrieTOATEerau inradacinate si citeva chiar inflorite, iarna le pastrez in coridor,am observat ca nu le place caldura doar lumina multa sa aiba,rezista bine si la 5-6 grade

  11. Elisa zice:

    Magdalena,
    ai dreptate.Si ale mele sunt verzi si frumoase cele de la temperatura scazuta si lumina,cele obtinute prin butasire.
    Ce culori ai?

  12. vrabiuta zice:

    am multe flori dar abia anul trecut am anceput serios sa pun muscate dar nu curgatoare spune elisa cum se numesc .cresc drept an sus au florile mov cu alb alta e ca un buchet corai am una roz si una alba pe care o astept sa anfloreasca si una mov amestecat cu grena ca panselutele. eu scriu mult dar nici nu am intrebat daca ma primesti an gradina ta.

  13. Elisa zice:

    Pelargonoia,cred,dupa descrierea ta,este un soi,o varietate de muscate.
    Cum sa nu,esti binevenit/a ,Vrabiuta caci eu am prin pomi si scocuri zeci de vrabiute,la5 dimineata chiraie una sau unu de tre’sa’nchid geamul sa sa mai dorm 😛

  14. Elisa zice:

    Da,acum este bine sa le rupem ramurile lungi si sa le punem in pamant,in jardiniere si pana la toamna se vor face si radacini si frunze.Eu am doar cateva rosii si chiar rosii si roz imi plac si pe acelea vreau sa le inmultesc desi nu-s prea alungite si stiu ca daca ramura nu-i lemnoasa se putrezesc in pamant,partea care intra verde in pamant,dar o sa le pun un bob de grau la sectiunea taiata-n cruce.
    Bine ca mi-ai amintit de muscate… 🙂

  15. vrabiuta zice:

    iti multumesc pentu ca m-ai primit in gradina ta elisa .pana acum nu am dat mare atentie muscatelor dar acum cand vad ce frumos au anflorit as vrea sa mai pun si altele de alte culori.am primit un lastar de muscata curgatoare dar nu am stiut cum sa-l plantez si s-a uscat.sfaturile pe care ni le dai ma ajuta si pe mine sa obtin flori noi.

  16. vrabiuta zice:

    magdalena spui ca ai multe muscate curgatoare.spune si mie cum ai anceput tu antii sa plantezi.de unde ai facut rost de butasi s-au seminte ca eu nu stiu de unde-ati multumesc

  17. Elisa zice:

    Vrabiuta,
    este opreocupare linistitoare asta cu florile si gradina si face bine la suflet 😀
    Daca nu ai aruncat lastarul poti sa-l pui si acum ori in pamant,ori in apa fiindca zice ca asatrebuie sa lasi lastarii rupti cateva zile si abia apoi sa-i pui in apa sau pamant.

  18. vrabiuta zice:

    Eu iubesc toate florile pe care le am pentru ca asa cum spui fac bine la suflet dar cand ma uit la muscatele tale imi fac cu ochiul.Pana acum nu am dat mare atentie acestor flori dar acum vreau sa pun dar trebuie sa ma inveti cate ceva din secretele tale.Lastarul l-am primit astazi si nu l-m pus.

Lasă un răspuns

