Lamaiul tratat

Am tot spus ca lamaiul meu sufera,de fapt se si vede ca n-are frunze destule,ca-i cam…plesuv si eu cred ca-s mai multe motive.Am incercat sa fac tot ce-am invatat despre suferintele lamaiului si acum astept sa vad rezulate,poate nu chiar imediat,poate la primavara,cand va iesi afara.Este vorba de insectele numite paduchi testosi si de lipsa,probabil de minerale(ingalbenirea frunzelor),caci eu de cand l-am adus toamna trecuta in casa nu i-am mai dat decat apa.

Mi-am cumparat sapun de casa de la o doda din piata Iosefini din Timisoara,piata pe care-o vizitez negresit cand ma duc acolo si am facut emulsia cu care l-am stropit deja de 3 ori la rand in 2 serii la interval de o saptamana.Ma tot uit la el si-l controlez,mai gasesc scarbe din acelea,dar uscate,ceea ce inseamna ca sapunul nu le-a placut.Acum,oi vedea daca mai trebuie sa repet operatiunea sau nu.

s6307959-micas6307960-micas6307962-micas6307963-micas6307964-micas6307967-micas6307969-micas6307974-micas6307975-micaVedeti,frunzele acelea rupte le are de vreo doi ani si au ajuns asa de la sters cu spirt diluat.Este foarte anevoios sa stergi frunza cu frunza,dar foarte greu pe la tepi,caci are si tepi,iar pe crengute este si mai greu.Acum sa vad efectul stropitului cu apa cu sapun(am asezat niste zdrente pe sub el caci,in timpul stropitului,curgea de pe el ca de la dus.

Despre flori si fructe ce sa mai spun,ca se vede…Totusi,asa lamai  mari ca prima culeasa si pozata(nu era prima lui lamaie..) parca nu mai face,parca se coc mai mici,dar sunt faine,la gust.Iar florile au un miros superb.Deja cand urc scara incep sa simt mirosul si cand sunt mai multe deodata,las usa deschisa in dormitor si ajunge mirosul lor si acolo.Ceva totusi am gresit cu el si anume l-am mutat intr-un ghiveci mai voluminos si abia dupa aia am aflat ca ii place mai ingramadit,sa nu-i dai spatiu cu pamant ca nu-si intinde radacinile ci il incomodeaza.Acum…asta este,nu-l mai mut inca o data.

Deasemenea am inceput sa-i dau si fertilizator,cumparat de la Practiker din Timisoara.De fiecare data cand il ud ii pun si fertilizator si deasupra si in farfuria ghiveciului.

Acest articol a fost publicat în Gradina si gradinuta, pomi, utile și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

20 de răspunsuri la Lamaiul tratat

  1. floris zice:

    Elisa,de la Sotul meu citire.
    Sa lasi o saptamana 3-4 tigari in 200 ml apa.
    DUpa aceea Filtrezi si diluezi solutia si cu aia pulverizezi.Este si un insecticid special pentru asa ceva,dar i-am spus ca numai solutii naturale vrei sa folosesti.

  2. ghiocel07 zice:

    Ai un lamai plin de fructe. Cred ca este o senzatie teribila sa iei lamaia cu mana ta din pom.Superrrrr !!!!!!!

  3. Elisa zice:

    Floris,
    dar de cate ori si la ce interval?Daca nu-l scap de ei cu acest tratament atunci cand il voi scoate afara o sa fac si asa.Mi-ai mai zis de tutun si eu stiam dar am incercat si n-a avut efect.Draga mea,sotul tau a facut acest tratament,sau stie din auzite?Ca eu as vrea sa stiu sigur ca solutia este eficienta si numai daca cineva a incercat si reusit mai cred.Ma intelegi?
    Acum ma gandesc si la harciogii aia din gradina ca am postat la cineva despre aparat de speriat cainii pe ulita,ineficient si …ce-o sa fac eu daca solul gradinii mele este impanzit de tuneluri si gauri…negre hahaha,ha???

  4. Elisa zice:

    Da,Ghicel07,este la fel ca si cand iau ciresele,merele,perele,strugurii…ma rog orice, cu mana mea.Nu ai vazut blogul meu de anul trecut?Vezi in blogroll la..PRIMUL MEU BLOG…. 🙂

  5. Laura zice:

    Foarte frumos lamaiul. Pare ca s-a insanatosit. Nu ai incercat sa cresti si un portocal?

  6. Elisa zice:

    Laura,
    nu stiu de unde sa-l iau..Mie astea toate mi s-au intamplat,nu am alergat special,asa ca…
    Multumesc pentru ca ai trecut ,chiar mi-era dor de tine,insa neavand timp sa-mi dau cu parerea la tine(pretentioase postarile) n-am scris nimic,doar am aruncat o privire 🙂

  7. Elisa zice:

    In legatura cu lamaiul,asa a fost dintotdeauna,doar o ramurica i-a crescut in toamna,dar de inflorit infloreste incontinu,avand mai multe flori si fructe decat frunze.Nu l-am pozat in intregul lui,ca nu prea pot,fiind crengile labartate de la greutatea lamailor si nici nu-l pot tunde ca are fructe pe varfurile crengilor.Asa…acum astept sfaturile voastre 🙂

  8. gina zice:

    Nu am fost inspirata sa te vizitez dimineata cand mi-am baut ceaiul de lamaie poate ca ma alegeam cu o feliuta din fructele pomului tau 😦
    Am facut aseara reteta cu bostanei si pene e f. buna, s-a mancat tot :), am vazut in cartea lui Jamie la paste si alte combinatii pe care am sa le incerc si-ti voi povesti 🙂
    Un sfarsit de saptamana bun la toata lumea.
    Te pup

  9. Victoria zice:

    Buna Elisa.Este,cred, a 10-a oara cand intru pe blogul tau,dar prima cand postez.Este minunat sa ai un lamai in casa.Am si eu unul de vreo 5 ani.Am pus niste seminte in pamant sa vad daca iese.Si a iesit.Nu l-am altoit caci nu am la cine.Am auzit ca dupa vreo 7-8 ani face singur fructe.Mai mici,ce-i drept.Astept sa vad.Si al meu a cam ramas fara frunze anul asta,caci l-am tinut in bucatarie unde este mai frig. Insa,cum vine caldura,il voi scoate in curte si isi va reveni.
    Ma bucura tare mult sa citesc despre ceea ce faci.Si eu sunt pasionata de gradinarit.

  10. Elisa zice:

    Draga mea Gina,ti-am citit comentariul imediat de dimineata si daca nu am raspuns imediat ,m-am dat cu treburi si …scuza-ma te rog frumos. 😦 Da,era bine sa-ti pui o feliuta de lamaie in ceai,e sanatos.
    Ma bucur ca ti-a placut mancarea,o s-o mai fac si eu doar ca maine ma voi duce la Plus si daca gasesc dovlecei frumosi o sa iau.
    Uite site0ul lui Jamie,nu l-am studiat dar cred ca sunt retete pe el
    http://www.jamieoliver.com/
    Te pup si io 🙂

  11. Elisa zice:

    Victoria,
    asa e,face fructe si nealtoit,dar nu stiu dupa cati ani.O sa ma uit pe net sa vad.Sera frumoasa si te mai astept 🙂

  12. Elisa zice:

    Iata ce zice cineva pe forum:
    „Un inginer agronom mi-a spus ca poate rodi si in lamai nealtoit dar numai pe lastarii de ordinul 3. Adica: scurtezi o creanga – din ea apare un lastar de ordin 2 si abia din acesta apare lastarul de ordin 3. Sau cel putin asa am inteles eu. In schimb daca pui lastari de la un lamai altoit vor inflori. Eu am cativa care sunt aproape de 2 ani si unul din ei are boboci. Unul la pierdut deja si stau in dubiu daca sa-l pun intr-un vas mai mare ca a fost cam neglijat dragul de el, dar e in plina lumina si stiu ca asta le prieste lamailor. Voi ce credeti sa-i schimb vasul sau doar sa-i pun ingrasamant?”

    Eu stiu ca nu trebuie mutat intr-un ghiveci mai mare ca-i place cu radacinile inghesuite,asa ca nu-i bine sa fie mutat,dar ingrasamant are nevoie.

  13. maryanne zice:

    am si un lamai altoit de 3 ani.Astept sa infloreasca,dar nu da semne ca ar vrea.referitor la vas ,cred ca e prea mare al meu.oare e bine sa ii pun al vas mai mic?e bine daca il deranjez acum?

  14. maryanne zice:

    si mai am o dilema ,deoarece sunt la primul lamai si nu prea stiu cum sa-l ingrijesc.vara unde sa-l tin,in soare,la umbra?unde ii place?

  15. Elisa zice:

    Asa am aflat si eu,dar abia dupa ce-l mutai din cutia de tabla in care a crescut…i-am cumparat ghiveci nou si fiind pom am zis sa fie cel mai mare,iar dupa asta am aflat ca nu-i place asa,ci inghesuite radacinile.Drept sa-ti spun,de atunci,de cand l-am mutat,asa cum se vede in poza,a inflorit,a facut fructe si toate au cazut.Ceea ce este pe el sunt din anul trecut si cresc tare greu.Am inceput sa-i dau si ingrasamant,dar degeaba.Iar de paduchi nu am scapat,asa am crezut insa au ramas prin incheieturi,la unghiurile dintre ramuri unde n-a ajuns solutie si nu mai pot sa-l vad asa..cu frunzele sclipicioase de la mazga aia…Abia astept sa fie mai cald noaptea sa-l scot afara,in curent …ca asa scapa o vreme de ei,dar nu definitiv.Stii cat sunt de amarata din cauza lamaiului?! 😦
    Deci,ca sa-ti raspund,nu este tarziu sa-l muti,dar nu in ghiveci mare,iar despre pamantul necesar…trebuie sa cauti,nu stiu daca am scris despre asta,daca am gasit…ce fel de pamant ii trebuie. 🙂

  16. Elisa zice:

    In semiumbra sa-l tii.In plin soare se pot arde de la raze frunzele cele tinete,care abia apar,asa ca eu il tin intre 2 straturi,pe o carare unde se intinde putin umbra marului,dar are si soare destul timp,ca suntem cu fata spre sud.Si sa nu-l lasi sa se usuce pamantul si da-i ingrasamant chiar si zeama de gainat i-am dat anii trecuti si tare bine i-a mers.

  17. maryanne zice:

    asa am sa fac si eu.Vad ca i-au crescut 2 lastari ,au frunze f mari,dar de un timp nu mai creste ,nici o miscare.SA vad cum il transpalntez intr-un ghiveci mai mic si ii dau zeama de gainat ca am.numai bine!

  18. Elisa zice:

    O sa-l scot afara ,in vant,doar sa am timp,ca vreau sa scot din pamant ca sa fie mai usor de mutat,altfel…ne nenoroceste,mai ales ca il coboram pe scara…offff,viata mea!! 😛

  19. danut zice:

    mergi mai la magazin de subst chimice pt plante…i-am zis acolo de paduchii testosi si mi-a dat putin praf si am facut o solutie , imediat au murit toti de la prima stropire…

  20. Elisa zice:

    danut,
    cred ca nu stii despre ce vorbesc eu 😀 Aia de care zici tu sunt purici.Paduchii testosi stau sub carapace maronie .Am stropit lamaiul cu tot felul,inclusiv cu prafuri din astea de zici tu dizolvate in apa,fireste.
    Deci,cum ai vazut tu ca au murit toti…TOTI???? de la prima stroopire?Nici nu-i poti vedea ca stau si la incheieturi,in locuri unde manual nu ajungi,nu ai acces,insa sa spui ca ..citez: „au murit toti” asta este pentru mine un semn ca nu stii despre ce am vorbit eu,ca tu te referi la alte insecte,desi lamaiul mai face doar lanosi…care habar n-am cum sunt,al meu n-a avut din aia.
    Sper ca te-am lamurit.Iti multumesc ca ai intrat la comentarii si te mai astept.Poate mai vorbim 🙂

Lasă un răspuns

