Tiramisu

Reteta de la Pocahontas,de pe culinar.ro

* 4 galbenusuri

*4 linguri de zahar(100g) ,apoi macinat pudra

*60 ml lapte

*350 g Mascarpone (o branza cu smantana)

* 3 albusuri batute spuma tare

* 1 pachet(40) piscoturi  pentru tiramisu

* 300 ml ness,aromatizata cu rom

*1/2 borcan de Nutella

s6307479-micas6307485-micas6307481-mica

Se incepe frecand galbenusurile cu zaharul pudra,pana obtinem o crema groasa,apoi adaugam laptele amestecand mereu.Se introduce in apa din bain marie si se amesteca incontinu,cam 25 de minute timp in care apa fierbe clocotind.

s6307488-micaAsa arata inainte de adaugarea laptelui.

s6307489-micas6307497-micas6307493-mica

Cand crema este rece se amesteca cu Mascarpone,pe care in prealabil l-am frecat sa se cremuiasca(al meu era compact ) si cu albusele batute spuma.

s6307499-mica

Aici am frecat mascarpone,asa cum se freaca untul,insa nu mult,nu iese nimic din el.







s6307502-micaAici este crema finala,pregatita sa fie intinsa peste piscoturi.

Acum m-am ocupat de piscoturi,mai intai am pregatit castronul de yena in care le-am asezat(e bine sa fie dreptunghiular,dar eu n-am).Am luat folie lipicioasa si cu partea lipicioasa am capitonat fundul castronului,urmarindu-i conturul fundului,pe care fund am intins primul strat de Nutella,peste care un strat de crema si abia apoi un strat de piscoturi.

s6307504-micas6307507-micas6307505-mica1

Piscotul nu se tine in cafea doar se introduce si se scoate imediat,sa nu se inmoaie,sa nu se faca fleasca.Eu am luat cate 2,cu fiecare mana cate una si le-am rasturnat repede in lichid,pe o parte si alta,scotandu-le repede si asezandu-le asa cum se vede.Daca aveti un castron dreptunghiular(se poate folosi si tava de chec) si de fapt in orice forma,zidirea trebuie sa se faca asa ca in  fiecare strat sa fie perpendiculare piscoturile,ca sa nu se surpe la intoarcere.

s6307508-micas6307510-micas6307509-mica

Eu am pus 4 straturi de piscoturi,deasupra ultimului crema,peste care m-am jucat cu nutella ce mi-a ramas(borcanul era de jumatate).Apoi am intins folia frumos peste crema,bine intins si l-am dat la frigider,pana maine,cand o sa-l intorc cu susu-n jos.

s6307510-mica1

s6307511-mica

s6307513-mica

UPDATE 7 FEBRUARIE: succesul a fost garantat,tortul chiar a fost bun si aspectuos pe dinauntru,hahahaha….

s6307515-mica

s6307538-micaCRI,draga mea,comite-l maine…nu mai sta  😉 l-am rasturnat pe un platou rotund,l-am jupuit  🙂  de folie,pe deasupra doar si l-am taiat in felii de tort.

Reteta initiala era cu cacao,in loc de nutella,cacao care se pune dupa ce se intoarce prajitura pe platoul pe care ramane.Cand o sa o intorc si sectionez o sa revin cu imagini.Este o prajitura ce mi-a luat 1 ora si-i foarte gustoasa.

Acest articol a fost publicat în Mancaruri, utile și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

19 răspunsuri la Tiramisu

  1. ŞuKăRiT zice:

    Mă îmbolnăveşti! 😛

  2. Elisa zice:

    Vin copiii acasa,nah…ce vrei si tu?? :)))))

  3. ŞuKăRiT zice:

    Fericiţii!
    (Ce vreau? Un ştergar acolo, peste bunătăţuri, să nu vază orice ochi lăcomos, no! 😀 )
    O săptămână bună şi vouă!

  4. Lucia Verona zice:

    Elisa, interesantă această variantă de Tirami su, şi probabil bună la gust, dar eu o prefer pe cea originală, fără albuşuri bătute şi fără nutella, în schimb cu sabaglione făcut din gălbenuşuri cu vin şi vermut, iar deasupra cu ciocolată rasă. Am să-ţi dau reţeta exactă, dacă vrei.

  5. Elisa zice:

    SuKaRiT,
    daca te-am incitat …am reusit,caci asta este intentia mea,sa fie irezistibil 🙂 .Hai ca nu-i greu(ma vezi pe mine facand ceva greu?! 😉 ) Poate doar partea cu focul sa-i revina doamnei Oltence,in rest e joaca de…oameni mari.Iti tin pumnii 😛

  6. Elisa zice:

    Lucia,
    multumesc frumos si da,o vreau,caci imi plac variatiuni pe aceeasi tema 🙂 Mai stiu o varianta cu frisca in loc de albusuri si fara foc,insa este mult prea gretoasa 😦 sau asa mi-a iesit mie. Asa cum zici, nu stiam. Si ma intreb cine da volumul cremei,daca este doar din galbenus,vin si vermut?Mai tre’sa fie ceva..inca ceva .Te mai astept cu mare drag 🙂

  7. Nici nu mai stiu de cate ori am inghitit in sec! 🙂
    Cert este ca in timp ce privirile imi ramasesera magnetizate de deliciile prezentate de tine, eu ma cazneam sa rontai un covrig :))
    Iti dai seama ce contrast graitor, dar cu atat mai provocator…
    Cred ca ma voi incumeta si voi purcede la odiseea prepararii acestui festin gustativ 🙂
    Cand spuneam ca esti unica, sa fii convinsa ca nu glumeam!

  8. Elisa zice:

    Ei,Cora…nici eu nu fac torturi zi de zi….Acum avem ceva special asa ca imi aduc aminte cum spunea tata:cand vin copiii acasa traim si noi mai bine(de fapt el o spunea mai cu amuzament ca traiesc si cainii mai bine…fiind atatea oase de pasare,hahahaha)

  9. Wow, atunci daca vin copiii acasa, de departe, cum sa nu-ti oferi sufletul pe tava, asa cum numai tu stii, draga mea? 🙂
    Si acum sufletul tau razbate stralucind in fiecare atom de Tiramisu, mai luminos ca oricand!
    Petrecere frumoasa in familie si sa savurati cu grija fiecare moment!
    Iti trimit un buchet proaspat de ghiocei, sa-i asezi pe masa, in bolul de cristal! 🙂

  10. Elisa zice:

    Cora,multumesc din suflet.Eee,fac si eu ce pot si cum pot,ca asa-i obiceiul,sa povestim la masa cu bucate romanesti,de la mama de-acasa…Abia astept pana maine,dar treburile o sa faca timpul mai scurt 🙂

  11. ai ai ai, plutesti 🙂 fericito !
    bucura-te de ei !!!
    xxj.

  12. zinca beiu zice:

    Buna prajitura, damai buna e emotia pe care mi-ai transmis-o ! Sa-ti traiasca copiii, sa va bucurati unii de alti, sa nu pierdeti nici o clipa .
    Ma bucur mult pentru tine. Elisa, nu e vis, e realitate, copilul tau este aici ! Te las sa-ti traiesti bucuria.E vremea bucuriei. Gata cu emotiile.Sa ne bucuram, asadar.!

  13. Aha! Deci faci pregatiri…
    Si ce te faci daca or mai fi si altii care s-au gandit ca cei 60 de km…nu-s chiar asa de multi…
    Asa ca, pune mana si mai fa un bol cu…ca asta din poze n-ajunge! 😛

  14. gina zice:

    Cred ca am pierdut vestea cea mare, vin copii de peste mari si tari? Bucurie mare si cred ca si pregatiri multe 🙂 Sunt alaturi de tine cu gandul si sufletul, pacat ca nu si fizic sa dau o mana de ajutor :(, dar destoinica cum te stim sigur faci fata, mai ales ca nu-i loc de somn acum de atata bucurie 🙂
    Noi iti dam „concediul” de la blog si te asteptam cu drag cand vei avea timp 🙂

  15. Laura zice:

    Mmmm… Elisa, ma ling pe buze deja. Imi place foarte mult Tiramisu, dar eu il cumpar gata facut din magazin. Intotdeauna m-am gandit ca e complicat de facut. Acum ca ai explicat asa de frumos, sa vad daca imi adun curaj sa incerc si eu 🙂
    Pofta buna!

  16. Credeam ca s-a ispravit cu fenomenul de „a-mi ploua in gura”, dar vad ca e mai activ ca oricand! 🙂
    Ce-as mai savura si eu o molecula de Tiramisu, rostogolind-o jucaus pe papila gustativa :))
    Te sarut, Elisa draga si sa fii o mama de nota 10, asa cum ne-ai dovedit de atatea ori!

  17. In asteptarea unei farame „tiramisice”, am evocat in bucataria mea lirica imaginea poetica a galustelor chinezesti, care au reusit sa se impuna ca sarbatoare in acel colt de lume asiatica.
    Draga Elisa, prin Capitala zambeste asa de frumos soarele, dar nu cred ca il poate intrece pe cel din inima ta, pulsand dintre culmile Fagarasului! 🙂
    Viata e frumoasa pana la urma, nu-i asa?

  18. CRI zice:

    multumesc Elisaaaa!!!!
    am spus ieri ca voi face tiramisu dar am cedat la insistentele lui gabi si am facut un cremshnit ca am luat crema speciala si foi din alea congelate si azi a fost rindul lor dar …cum se termina dulcele asta din casa…tiramisu e pe lista dar eu il fac sub forma dreptunghiulara ca asa am tava de iena.
    ai mei il maninca cu placere ca e moale si au probleme cu ,,protezele,,.
    am citit ca a venit baiatul tau acasa, nu stiu daca a plecat sau inca mai este acasa dar sper sa petreceti clipe frumoase impreuna si sa iti fie de bine aceasta revedere.
    te pup!

  19. Elisa zice:

    Dragelor,
    ma scuzati ca nu v-am raspuns.Era perioada cu copii acasa si apoi nu am mai observat.Acum am cautat reteta sa vad daca mai trebuie sa cumpar ceva(nutela n-am) si astfel am gasit comentariile voastre din februarie.Sper ca m-ati inteles,desi poate nu.

Lasă un răspuns

