Mararul,nu numai un condiment

s6306642-micaÎn faimosul „Papirus Ebers”, scriere în care vechii egipteni se refera la numeroase plante cu efecte terapeutice, apare mentionata si o planta-condiment, raspândita astazi si la noi: mararul.

Dar nu numai frunzele sunt recunoscute pentru asemenea calitati, ci si semintele, care stim ca sunt puse, uscate, în recipientele cu muraturi. Cea mai importanta proprietate luata în consideratie este aceea de întaritor ai aparatului digestiv si de stimulent al diurezei.

Totodata, semintele calmeaza durerile abdominale si favorizeaza eliminarea gazelor din intestin, au proprietati de reglarea ciclului, dar sunt si sedative nervoase; combat insomnia; precum si voma sau sughitul rebel (sunt antispastice)

Frunzele de marar se consuma ca adaos la diverse mâncaruri: Din seminte, se poate prepara infuzia – o lingurita la cana cu apa, se beau zilnic 2-3 cani – sau decoct – o lingurita de seminte fierte într-o cana cu lapte – acest din urma preparat consumându-se înainte de culcare, seara; pentru combaterea insomniei. (Saptamâna)

Mararul este o sursa excelenta de vitamina A, vitamina C, riboflavina, vitamna B6, acid folic, calciu, fier, magneziu si potasiu. In plus, mararul contine si fibre alimentare, niacina, fosfor si zinc.
(Romedic)

Cu siguranta cu totii stim ce aroma da mararul macarurilor sau castravetilor la otet, insa sunt putini cei care stiu de actiunile terapeutice ale mararului.

La marar toate partile pot fi folosite, frunze, tulpina, seminte, radacina…

Semintele de marar sunt cele mai putin folosite, in ciuda faptului ca au proprietati deosebite. Pulberea si tinctura extrase din seminte de marar au efect stimulator si reglator hormonal. In urma unui tratament de aproximativ 20 de zile cu pulbere sau cu tinctura de seminte de marar la femei s-a observat cresterea sanilor, reglarea ciclului menstrual, estomparea efectelor menopauzei,cresterea vitalitatii si a tonusului, sporirea secretiei mamare la femeile care alapteaza, scaderea duratei de somn…La barbati s-a observat cresterea armonioasa a masei corporale si a vigorii in plan sexual si sporirea vitalitatii.

Compresele cu extract lichid din seminte de  marar ajuta in cazulul ulcioarelor si al inflamatiilor, iar baile cu acesta sunt utile impotriva hemoroizilor.

Frunzele de marar datorita continutului de estrogen ajuta la cresterea armonioasa a sanilor si la mentinerea tineretii pielii.

Pentru a calma durerile de cap si a ameliora starile de nevroza e suficient sa mestecati niste tulpini de marar.

De asemenea nu trebuie sa uitam ca mararul ajuta la vindecarea si prevenirea afectiunilor renale, stimularea activitatii rinichilor si la combaterea celulitei..
Mararul…mai sanatos decat ne imaginam…(Bucatarie online)


Mararul si patrunjelul sunt usor de folosit drept ingrediente in aproape orice fel de mancare, asigurand un continut extrem de ridicat de vitamina C, cel mai puternic antioxidant natural. Daca doza zilnica recomandata de vitamica C este de 40 mg, aflati ca aceste plante o pot asigura lejer – 100 de grame de marar contin 100 mg de vitamina C, iar aceeasi cantitate de patrunjel are o concentratie dubla de vitamina C.(Healthy)

Folosita mai ales pe  post  de condiment al mancarurilor, putina lume stie ca aceasta  planta  este una dintre cele mai folositoare pentru sanatate.
Mararul contine flavonoide, substante cu actiune asemanatoare estrogenului (hormoni feminini), numite fitoestrogeni .

Cercetatorii spun ca aceste substante din marar echilibreaza nivelul hormonilor feminini.

De aceea , consumul regulat de marar este recomandat in sindromul premenstrual (dureri in sani si abdominale, nervozitate in perioada ciclului), stimularea lactatiei , menstre abundente.

La inceputul menopauzei , mararul inlatura bufeurile de caldura si transpiratiile nocturne. Luati zilnic doua lingurite de pulbere uscata de marar pentru a scapa de neplaceri.(Musetel.ro)

Eu folosesc marar in multe mancaruri,cum ar fi:

– sarmale

-ciorbe

-mazare

-pilaf

-chiftele

-unele salate

si adaug marar crud,verde taiat abia dupa ce sting focul.La sarmale il adaug in compozitir,dar tapetez si fundul oalei cu bete(tulpini uscate).

…si acum dau reteta unei supe (cica e ciorba,ma rog ) pe care o voi face maine,poimaimane…si anume:

Ciorba de linte cu marar

Ingrediente
Pentru 5-6 portii:…(eu o reduc la jumatate)

– 400 g linte;
– 60 g ceapa;adica 1 ceapa
– 50 ml ulei;
– o lingurita de boia de ardei dulce;
– o lingura de faina;
– 100 g morcov;adica 2 morcovi
– 100 g telina si albitura; adica 1 pastarnac si 1 telina
– un praf de cimbru;
– 20 g usturoi;adica vreo 5 catei mai mari
– 100 g rosii proaspete sau in bulion;
– sare si otet dupa gust;
– o legatura de marar.

Mod de preparare
Lintea se alege de impuritati, se spala (este indicat daca se poate sa o lasati timp de 10-12 ore – peste noapte – la inmuiat in apa rece), apoi se pune la fiert in apa rece. Ceapa se taie marunt si se prajeste in ulei. Se adauga boiaua de ardei si faina, si se prajesc putin impreuna cu ceapa. Se adauga la fiert impreuna cu morcovul, telina si albitura taiate marunt. Se fierbe pana ce toate ingredientele sunt patrunse, apoi se adauga usturoiul tocat, cimbrul si rosiile deco-jite si taiate cubulete.

Se mai lasa la foc mic 10 minute, dupa care se potriveste gustul cu sare si, eventual, putin otet. La sfarsit se adauga mararul tocat.(Romedic)

Scrie in documentarea de mai sus ca mararul creste sanii?Pai sa stiti ca-i adevarat  😉

Acest articol a fost publicat în Mancaruri, Observatii curente din viata și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

55 de răspunsuri la Mararul,nu numai un condiment

  1. Jamilla zice:

    sarutmainile, maica, nu am mai fost de foarte mult timp pe aici…am fost la un pas sa sterg blogul. Acum mi-s bine…si salivez cu ochiul la posturile matale si la retete…of, doamne…si aveam d egand maine sa lenevesc iarasi, dar o sa gatesc 😉 si cu mult marar 😀

  2. zinca beiu zice:

    Imi place mult mararul.Eu fac si mancare de marar cu carne de pui.(atunci cand numaio am nici o inspiratie, ha,ha…) Si la varza(inabusita), si la salata de varza dulce.Traiasca mararul !

  3. Elisa zice:

    Zinca,asa..ca uitasem,fac si eu chiar sos de marar si la varza,neaparat …marar si cimbru.Culmea e ca si eu tot cand nu mai stiu ce sa fac..pun oala cu cartofi, curatiti si intregi ,la foc si cand e gata,fac sosul..hahaha,in 5 minute.Nu-i asa ca-i atat de simplu sa gatesti si cand ma gandesc ca tinerii de azi prefera sa cumpere gata facuta,cu toate minunile alea inauntru…Iar o friptura de orice ar fi…o face cuptorul,trebuie numai sa nu uit de ea acolo 😆
    Seara placuta draga mea! 🙂

  4. Elisa zice:

    Jamilla,
    pai leneveste, scumpa mea,ca doar gatitul nu-ti poate lua mai mult de 2 ore,chiar daca faci tort…hahahaha…,dar nu faci tort ca-l lasam pentru ziua de Ajun.
    Sa nu te mai aud de sters blog!Cand ai astfel de …angoase…departeaza-te de computer,puneti blogul sub o parola pe care s-o uiti,faci orice numai sa nu repeti faza cu stersu’ca stii cum e??Ca si cand cineva omoara un om si pe urma ii pare rau.Scuza-mi comparatia,dar asa sper sa intelegi ca de blog mai ai nevoie,chiar si numai ca sa zici din cand in cand ca-l stergi 😆 Te pup fata mea si sa fii sanatoasa si voioasa. 🙂
    Multam de vizita 🙂

  5. g1b2i3 zice:

    In primul rand,ma bucur s-o vad pe Jamilla.N-am mai vazut-o de mult timp.Sper sa nu-ti stergi blogul,Jamilla!
    Elisa,mie-mi place mararul verde,mai ales.La sos cu mazare imi place mararul,chiar si sos alb cu marar.
    Primavara fac cand nu mi-e lene,o salata cu ceapa verde,ridichi,salata verde,pun putin ulei si otet si marar.E asa de bun!
    Folosesc si marar uscat.Elisa,azi am mancat soric de la pomana porcului! 🙂
    cam greu l-am mestecat ca nu stau bine cu dintii!
    Weekend placut!Imi place la tine,esti un tonic pentru mine!Multumesc! 🙂

  6. floris zice:

    Saru’mana pentru reteta.O sa imi fac si eu luni.
    Linte nu am mai mancat si nici nu ma mai gatit.Sper sa o nimeresc la supermarket.
    I-am dat Printesei sa citeasca depsre binefacerile mararului.
    Iti dai seama ca luni trebuie sa cumpar tinctura de marar.

  7. Elisa zice:

    Floris,de ce tinctura?Ce-i graba asta?Nu stii ca lucrurile facute cu repezeala nu-s trainice? De ce sa nu adaugi zilnic marar proaspat din piata in mancare?Iti iei fo 10 legaturi,il speli asa legat,il svinti pana nu mai are apa pe l si apoi il tai si-l pui in punga cu fermoar la congelator.Crede-ma,cand il iei de acolo este verde si proaspat,caci daca nu-i lasi apa nu se lipeste.Merita sa faci asta caci ai vazut cate efecte are….
    Daca tot iei tinctura sa te asiguri ca e din marar si nu din niste arome sintetice… 🙂

  8. Elisa zice:

    Gabi,
    ce pofta mi-ai facut cu soricul?!Noi nu mai taiem porc de cativa ani din motive de…evitarea grasimilor,dar stiu cum este,inca din copilarie.
    Si mie-mi place ce citesc la tine,ma unge pe suflet. 🙂
    Nici eu nu concep mazare fara marar,dar in acest an nu am avut o recolta de marar ca sa pun si la congelator,asa ca am cumparat.
    Noapte linistita draga Gabi si Duminica speciala si placuta! 🙂

  9. Fetelor…dar ciulamaua de marar??? E? 🙂

  10. floris zice:

    Nu prea pun marar in mancare deoarece nu ii place sotului meu.Cica in armata aveau un strat de marar in gradina si bucatarul punea in fiecare mancare.Nu pun decat sarmale,cupa de varza si cand fac mancare de gulii.
    Sos de marar???????
    Ciulama de marar?????

  11. ŞuKăRiT zice:

    Ei aşa, băgat în urda din plăcintă, simt şi io că-i mărar (nu, că n-o fac io… 😛 ) În rest, chiar de-l mai foloseşte la ceva, zău de ştiu… 😉

  12. Elisa zice:

    Manole,ciulama=sos in care pui cartofii fierti si taiati cuburi?Facem,facem…dar nu astazi 😀
    Buna dimineata! 🙂

  13. Elisa zice:

    Floris,
    asa m-am saturat eu de sos vanatoresc ,in facultate.Era asa un…bleah mare si des,cu niscaiva piei si gume de mestecat inauntru,iar culoarea aia a vantului turbat….mi-e rau numai cand ma gandesc.Deci,nu se compara cu mararul .Al meu nu manca nimic fiert decat fript sau copt,ma refer la carne,insa sa-l vezi acum cum infuleca rasoale(nu nasoale hahaha),ca stie ca ori asa..,ori nimic.Asta cateodata fireste,cand mi-e dor si mie de-o supa….
    „Barbatul este copilul permanent de langa tine” cine-a zis asta?? Io 😉

  14. floris zice:

    Ai dreptate Elisa…….cate nu l-am invatat eu…Recunosc ca si eu am invatat foarte multe .Pentru ca la mama acasa nu gateam foarte multe feluri de mancare.Mama mea nu manaca vita sau manzat,oaie sau miel.Nu stiam cum se gatesc.
    facem schimb de retete?
    Acum vreau sa aflu cum e sosul ala de marar si cum se face ciulamaua de marar.
    LA schimb o reteta de post cu marar. 😀 nu imi apartine,dar am gatit-o si e foarte buna.si e cu marar.
    http://adamache-laura.blogspot.com/2008/12/gnocchi-fara-cartofi-de-post.html

  15. Elisa zice:

    Floris,si la ciupercute pun si eu usturoi si marar si piper,dar le amestec cu paste gata facute,ca nu prea am chef sa fac aluaturi..decat cand e ceva ce nu poate fi inlocuit. 😉
    Multumesc pentru reteta…gnoki din alea fac eu,dar mai subtire aluatul si le tai/arunc in ciorba…mici,mici,mici…,de pe fundul de lemn 😀
    Sosul de marar se mananca cu cartofi nature si rasol si se face asa:
    in craticioara pui putin ulei si 2,3 linguri de marar tocat atunci cand uleiul este incins.Se amesteca mereu,cam 2 minute,sa sfaraie si apoi 3 linguri de faina,dupa care supa,sau zeama in care ai fiert niste zarzavaturi,ori apa si delikat,depinde cum ai….
    Asa…si se tot amesteca sa nu se faca cocoloase(bineinteles ca la foc mic si pe plita),pana primeste consistenta de sos,dupa care se mai lasa 2..3 clocote.La sfarsit se adauga zeama de lamaie,dupa gust.Eu asa il fac ,insa nu se rumeneste nimic,nu este ca la rantas si nu are efecte neplacute la stomac,cel putin la noi.Insa nici nu fac des…hahahaha
    Cat priveste ciulamaua??ce-i aia…ca poate fac dar nu-i zic asa 😛

  16. floris zice:

    Multumesc de reteta.Imi mai diversific si eu mancarurile de post.
    Ciulama?A scris Mesterul…nici eu nu stiu ce e aia.
    Si gnoki cum faci tu……si eu fac .Eu am invatat ca le spune galuscute.
    Cand nu e post pun si ou.
    La maica (bunica mea) in Bihor se fac si cu varza si cu branza .Plus ca se rup in tocanita de pui si atunci se drege la sfarsit doar cu smantana .Ca iasa suficeint de groasa cand sunt fierte galuscutele.

  17. Elisa zice:

    Floris,le-am zis gnoki ca asa le spunea in clipul pe care l-ai pus cu link…deci,avad aceeasi compozitie…,insa si eu le zic galushchite si la tocanita,daca nu-i cu cartofi.
    Pai Manole poate chiar acum face ..ciulama.Ia s-o tragem de maneca …sortuletului hahahaha.
    Ma gandesc sa ma misc si eu de aici si sa fac ceva cu branza si marar…poate impaturatele acelea…intorsuri cica le zice si sunt pe celalalt blog. 🙂

  18. floris zice:

    Spor la treaba Elisa.
    Eu ma duc la servici.Ca cica sunt in concediu.

  19. Elisa zice:

    Floris…hahahah…,deci concediu placut draga mea! 😆

  20. Elisa zice:

    SuKaRiT,
    Atata am vorbit de …ceva cu urda si marar ca m-am dus sa cotrobai prin congelator…ceva urda n-o fi,dar cas…sigur!
    Si mai imi bate si soarele-n ochi… 😆

  21. Ciulamaua cu marar: o ciulama obisnuita dar in care,in loc de pui/ciuperci, se pun 2-3 legaturi de marar!
    Doua mancaruri am invatat de la prima mea soacra, asta…care merita, Parol! si mancarea de castraveti acriri…de care nu vreau sa-mi amintesc! :)))))))))

  22. marioara zice:

    Multam de tot. Numa’ treaba cu crescutul sinilor nu-mi prea suride… da’…. Am sa folosesc pentru ‘sughitul rebel’.
    Si ca sa nu iau numa’ … : CEAI de raceala: 2 crengute de menta; 3 crengute de cimbru si 1 crenguta de busuioc, toate la un litru de apa. Lasa sa dea in clocot. Vin si prietenii copiilor mei sa le fac ‘ceai miraculos’. Chiar are un efect imediat.
    Eliso ai ajuns la sufletul meu! Sa fii fericita.

  23. Elisa zice:

    Manole,dar eu ii spun sos,daca nu are nimic…contondent,hahaha…inauntru,hahaha,deci sos de marar,care nu se mananca gol ci cu ceva alaturi,nu-i asa? 🙂

  24. Elisa zice:

    Marioara,am retinut reteta ta,am pus-o la ..retete si dea Domnul sa n-am nevoie,hahaha 😛
    Te pup si ..multam de incredere,ca vezi ce incredere o avut si base in stolo…siii???Glumesc,draga mea si te astept mai des pe la noi. 🙂

  25. ioana zice:

    Elisa,nu mai mananca nimeni marar ori s-au terminat proviziile puse pt.iarna?.Spun asta ca vad ca nu mai comenteaza nimeni din decembrie.

  26. Elisa zice:

    Draga mea,de obicei lumea comenteaza la postul curent…ca sa zic asa,doar de cand ne-am gasit mai multe pasionate de gradina,doar de catva timp ne intalnim la diferite topice,cele care intereseaza.Acum e perioada cu rasaduri si seminte si lumea comenteaza acolo,sau unii doar citesc despre…
    Ioana,eu pun marar in aproape toate ca am la congelator si noua chiar ne place gustul si mirosul de marar. 😛

  27. terapia cu marar…am o ,,h. t. a. ,, dificila de patru ani cu un accident vascular aparuta dupa o agresare renala si corticosuprarenala o situatie disperata an sine caci cu o agresiune hipertensiva este dificil sa parcurgi viata,an plus terapia alopata da alte disfunctii ca ,,sexul,edeme, afectarea memoriei si nu numai atat,, am parasit terapia alopata de sase luni fac terapia cu marar ,prin insistenta se promite o vindecare definitiva si efectiv acest lucru se antampla acum la mine asociind si alte varfuri ale tehnicii farmaceutice,, coenzima q10 cardio gel,,…,,mumio ca antihipertensiv,,…echinaceea,,…omega trei,,…toate de firma…,,doxium numai de la firma on elvetia,,…acum ancepe sa lucreze terapia cu marar ,sinergic completata cu cele descrise dar numai produse de firma de,,top,,…uneori si mi s a confirmat de subiectii antalniti la plafar ,,t. a. ,, poate scadea brusc , la mine s a produs dupa o terapie insistenta de o jumatate de an ce sunt dator ca bun crestin s o descriu an amanunt caci de aici din ,,mediainternet,, am obtinut o de la bunul dumnezeu ce mi a pus o an fata,,, aveam si disfunctii grave de ordin neurologic ce sper sa se atenueze an timp eu de pilda ami cunosc de exceptie maladia ,o stapanesc pe linie naturista am obtinut o diminuare prin dislocare si resorbtie a unor cheaguri instituite la momentul ,,accidentului vascular,,… performanta cu care medicii alopati nu se pot lauda ,ba mai mult cu disfunctii grave unele datorate alopatiei ,de pilda pe sex,memorie afectata ,e. t. c. ,,….multumesc creatorului divin ,nu sunt sectant cu toate ca si asta se poate post89 eu nu l percep pe dumnezeu ca pe un mosulet care ne bate pe umar cand gresim ci ca pe creatorul universului…sic volo nihil sine deo… multumesc excelentelor voastre pentru permisiva intrare an pagina…

  28. cu multa dragoste excelentelor voaste ,eu m am emotionat citint comentariile am gasit acolo ,,sperate de mai bine an sanatate daruiesc celor ce survoleaza an ,,media internet,, din cunostintele mele,,….si nu numai …astfel pot spune cu tristete ,an lumea noastra crestina am gasit acum patruani un colonel dr.de la spitalul ministerului de interne care fara sa ma consulte mi a spus….ala daca are creierul inflamat vine alta data… am plecat grav agectat de accidentul vascular am ramas profund nedumerit de comportamentul etic al acestui crestin cred,, ma anclin cu dragoste an fata unui om cu o alta cultura a domnullui ,,raed arafat,, o sacra entitate an aceasta lume cruda…succes excelentelor voastre,ridicati la dificultate ochii spre cer de unde creatorul ne priveste si vegheaza …sic volo nihil sine deo…

  29. Elisa zice:

    Tanase Marian,
    tot ce pot eu sa spun este multumim Lui Dumnezeu ca ai scapat dintr-o boala asa de grea…accident vascular si iti doresc multa,multa sanatate din toata inima si da,mararul si multe alte plante sunt doctorii nostri cei mai buni..in afara de Raed Arafat,desigur 🙂
    Doamne ajuta si multa sanatate iti doresc tie si familiei tale!Duminica insorita! 🙂 si sa stii ca ma bucur ca ai postat,astfel poate ca si altii care citesc o sa prinda curaj si o sa comenteze.
    Sciind aici acest comentariu mi-am amintit de usturoi caci desi am folosit toata iarna cate o capatana la o mancare totusi ma uit in camara si vad cununa aproape plina…si abia astept sa vina vremea rosiilor din gradina sa fac zilnic salata de rosii cu usturoi,ulei de masline,zeama de lamaie si mult patrunjel…caci sa stii si patrunjelul,frunzele…sunt minunat de eficiente.Te mai astept 🙂

  30. excelentei sale doamna ,,elisa,, multumesc din suflet pentru cuvintele deosebite ce mi le ati pus an fata mie si angerilor mei pazitori caci fara andoiala acum dupa experientelw multiple ce mi le a oferit viata, cred cu tarie an acele structuri dumnezeiesti care se numesc ,,angeri pazitori ,, ami amintesc de o antamplare ce s a petrecut cu multi ani an urma cand antr o anumita postura am cazut de pe o mica,angusta bancheta ,cu fata pe beton realizez acum ca a fost o minune,cabd m am trezit an secundele urmatoare am gasit protectiv mana pe fata dar la un impact asa de puternic ancat am crezut ca mi an fracturat degetele…deci fara andoiala si fara a fi ,,superstitios ,, a fost ,,angerul meu pazitor multumesc lui dumnezeu pentru gestul divin prin care am fost protejat….eu am o legatura speciala cu divinitatea am o comunicare reala si secunda de secunda cu dumnezeu o legatura ce o realizez prin ,,rezonanta infinitezimala,, o notiune decelata de o cercetatoare astrolog american la origina antr o teza de doctorat an astrologie fiind definita ca legatura noastra cu universul,apropiat andepartat si foarte andepartat …trebuie doar sa gandim permanent an masura an care ne conducem ,,viata,, cu geniile planetare si de acolo vom primo permanent un influx energetic benefic…excelenta multumesc mai pot relata multe dar antr o corespondenta viitoare fiti binecuvantata, avem o menire an aceasta viata am mai repetat dumnezeu atotputernic nu este un mosulet care ne bate peumar cand gresim ci este creatorul universului……cu dragoste crestina…sic volo nihil sine deo…

  31. cine sunteti de fapt ,,doamna eliza,, eu v am regasit ampreuna cu doamna ,,bethea jenner,, pe blog si an primul moment am crezut ca reprezentati aceiasi persoana si personalitate, dar sigur nu este asa …despre doamna ,,bethea,, am fost atras de domnia sa an mod extrem am dorit o colaborare stransa i am propus chiar sa participe la un ,,proiect initiat de mine numit ,,capsula timpului 2008…2500…,, pa care o construiesc la ,,casa parintilor mei ioan si virginia dumnezeu sa i odihneasca, fiind aceasta o solicitare non materiala ci doar prezenta acolo cu un mesaj sacru adresat anului ,,2500,, si nu numai de fapt un gen de artefact sacru cu amanunte celor ce vor afecta propunerea,,…..mai apoi ilustra doamna a disparut nu a mai revenit mi am dat seama ca este o mare personalitate an ,,astrologie,, eu am ramas derutat de aceasta legatura posibila si antrerupta …lamuriti va dumneavoastra excelenta,poate realizam dumneavoastra si blogul ce l coordonati o legatura sinergica suficient de puternica an ce a ce priveste dorinta mea legat de micul monument an aceasta lume mica demn de a fi ,,finalizare axeste creatii ,care de fapt sunt mai multe ,,doua mai mari,una de finalizat,, multumesc excelentelor voastre astept raspuns sa o cautam si pe doamna ,,bethea jenner,, poate accepta provocarea sa ne unim fortele an acest proiect sacru adresat anului ,,2500,, …cu dragoste crestina doamnelor… sic volo nihil sine deo…

  32. Elisa zice:

    Tanase Marian,
    da,m-ati confundat cu altcineva si stiu cu cine,caci intamplator am vazut pe un site,demult si nu mai stiu sa va indrum unde,am vazut comentarii cu numele elisa,dar cu e mic.Eu sunt alta Elisa,cea cu gradina,asa cum bine se vede din numele blogului meu.Imi pare rau pentru dv ca nu va pot ajuta s-o gasiti pe cea pe care o cautati.Trebuia sa ma intrebati de la bun inceput sau sa vedeti ca eu am in principal,ca preocupare gradina mea si florile mele si nu ceea ce ati crezut dv.Multa sanate si succes in cautarile dumneavoastra!Doamne ajuta! 🙂

  33. excelentei sale doamna ,,eliza,, multumesc pentru raspuns , asa credeam si eu doar ca se pare ca nici blogul nu este comun sau mai degraba , nu stapanesc eu ,,informatica cum trebuie , oricum tema propusa ramane valabila sa readucem an context faptele pe rand…. unu ,mi ati raspuns,sunteti o doamna cu o educatie elevata,sunteti cu mult har caci am simtit an aceasta lume cruda si lipsita de sentimente,o entitate nobila facuta sa aduca alinare sa vindece pe acolo unde din varii motive s au produs agresiuni…nu v am comunicat din problemele mele ,eu sunt in idealist convins cand sunt lezat de ceva ,raman urme adanci unele cu cicatrice ireversibile …;a momentul89 lucram la ,,s. t. s. ,, m am amestecat antr o discutie cu greii puterii si desi fusesem boleg de liceu candva cu comandantul unitatii actualul general tanase tudor , general cu patru stele, si iarasi cu toate ca ,,n. c. ,, nu fusese executat dar comunismul cazuse,am fost an mod inexplicabil mutat agresiv dintr un loc de munca de exceptie un laborator de varf pe linie tehnica unde ajunsesem cu eforturi, un laborator cu covor pe jos si parchet,am fost mutat antr un subsol zerou tehnic si batjocorit de sefi si colegi si urmarit de 215 …pentru ca apoi sa mi se antample drama descrisa cu acei medici asasini de la spitalul ,,m. i. ,, unde unul mi a spus fara sa ma consulte …citez …ala daca are creierul inflamat vine alta data…un gen de noi capitalisti cu grade multe gen clone sinistre ale dr. mengele asasinul nazist an serie…mi am dorit schimbarea si mi s a platit urat am suportat traume mari pana la trecerea an rezerva la limita de varsta ,platind si drama citata si disfunctiile capatate prin abdicarea acestor ticalosi de la normele si etica medicala… am fost raliat pe blog de un domn anume ionut parausanu pe teme ,,eco,, dar am refuzar sa semnez ceva pe tema descrisa ,eu propun si acum excelenta sa ,,ecologizam mai antai factorul om si apoi sa rectificam spatiul an mai bine…este o lume atat de murdara an jur ancat spatiul nobil si curat creeat de dumneavoastra tine de sublim si nu numai de cele mai nobile spatii pe care omul an fiinta lui abjecta ades le a uitat cu desavarsire… iata de ce excelenta declar,acum si aici an ,,media internet,, ca meritati excelenta sa participat ce a ce am propus unor secunde persoane si doamnei ,,bethea jenner,, sa va ganditi la o colaborare nobila si curata la proiectul ,,non material,, capsula timpului 2008,,,2500… an conditiile ce le voi preciza dupa punerea an tema….daca v ati asociat cu o floare sau o planta din gandirea creatorului meritati acest lucru excelenta …noi fiinte perisabile an sine vom trai ,,noi si cuvantul nostru ,, mai mult cu anca ,,500 de ani ,, vom transmite an viitor imaginea,gandul transmise generatiilor viitoare din aceasta lume mica totusi…meritati asta aveti tot dreptul si sustinerea sa participat la acest program…astept primele comentarii modul cum ,dumneavoastra ,excelenta, familia prietenii pot initia impulsul de plecare an,, marea calatorie de o jumatate de mileniu pe scara timpului… cu dragoste de bun crestin,cu sarutari de maini excelentei voastre ,familiei prietenilor dumneavoastra ce pot fi si ai mei…sic volo nihil sine deo…

  34. Elisa zice:

    Domnule Tanase Marian,nu va suparati pe mine ca nu pot onora invitatia dv deoarece sunt implicata in foarte multe treburi si nu am timp.M-a mai solicitat lume sa fac parte ,cu blogul meu, din tot felul de asociatii de blogeri dar eu nu ma asociez cu nimeni ca asa imi place mie sa fac numai ce pot si ce vreau eu,ma intelegeti?Deci raspunsul meu este nu.Va doresc multa sanatate!

  35. excelenta va transmit ca pentru participatie bu trebuie sa faceti nimic,…acel mic monument an aceasta lume mica numit ,,capsula timpului,, este adanc si sigur ancastrat an solul curtii se prezinta ca un monument avand si o motivatie artistiva ,,o mica masa a tacerii cu sase scaune iar la cest momentmai este la dispozitieun numar de doar cinci scaune unde pot fi depuse mesajele sacre adresate anului,,2500,, ce i drept am omis un mic amanunt tot acolo an nisa dumneavoastra trebuie depuse si ,,n,, micro flacoane cu sange stabilizat chimic ,un artefact pentru anul 2500 studiati aspectele foarte serioase an sine,,, cu dragoste crestina… …sic volo nihil sine deo…

  36. excelenteu sale doamna eliza ,am o mica introducere pe tema tratamebrukui sacry acum cu ,,marar,,…rog ajutati ma si de fapt prin publicare cu ajutorul vostru, eu zicca pot fi ajutat an a conduce aceasta ideie nobila publicului mai ales cel ,,suferind,,….. nu critic pe nimeni dar remarc ca ,,medicii,, chiar cei de guna credibta ,nu cei care cu patru ani ab urma mi au spus ,,ala daca are creierul inflamat ,vine el alta data ,,…asteptandrecompense imediate…………ma refer la medici care ignora beneficiul ,,farmaciei domnului,,,am de pilsa un prieten caruia penreu mama sa i am recomandat ,,mararul ,,….evident am procedat corect si asa cum am procedat eu ,am urmat an paralel si terapia alopata atat de defectuoasa .mama sa ansa de la nivelul sau de cunoastere a hptarat sa consulte si medicul sau de familie…ei bine ceva incredibil….aceea entitate se exprima ,an mid criminal de fapt o andeparteaza de terapia corecta cu lipsa ei de ancredere … logic …saca la mine a functionat ,,a reparat,, cauza maladiei ce o ptezentam de patru ani ,cum sa vii tu , cu o logica bolnava sa elimini aceasta posibilitate … doar ca medic esti ,,om de stiinta admiti cercetarea stiintifica ,iar eu admiteam an limitele ,,bunului simt ,, si o protejare permanenta adica continuarea tratamentului alopat,,…sunt probabil oameni de ,,afaceri.. care se tem de repercusiuni an sfera lor de interventie an cazul eliminarii definitive a terapiilor alopate atat de invazive…alta explicatie nu exista,excelentele voastre decar ,,rea vointa,,.cred ca trebuie o actiune ,,profund umana SI STIINTIFIC CONDUSA ,, AN CERCETAREA REALA A ACESTUI ,,PANACEU MARARUL ,, DEMNA DEUN MEDIC CU CONSTIINTA ,,MAI ALES SI ULTIMA IDEE CE O PUN AN FATAVOASTRA, ACEEADE A ANCERCA SA ,,VINDECAM ,, O ALTA FORMA DE EXPRIMARE A ,,HIPERTENSIUNII OCULARE GLAUCOMUL,, ACEST AGENT BENEFIC SE DUCE EXACT LA ,,CAUZA,, MALADIEI VINDECA ACOLO SI REDA SANATATEA ,,ESTE CAZUL MEU UNDE AFECTAREA SUPRARENALELOR ERA CAUZA ACELEI HIPERTENSIUNI PERICULOASE CE A DURAT PATRU ANI ,,…. CRED CA VA ACTIONA IDENTIC SI AN CAZUL ,, GLAUCOMULUI,, DE ,,ETIOPATOLOGIE NECUNOSCUTA DECLARAT NEVINDECABIL DECI,,…. SA NU PARASIM ACEASTA NOBILA ,,IDEIE SI ACTIUNE ,, VA MULTUMESC DIN SUFLET SI TOTAL DEZINTERESAT …AS DORI TOTUSI SIMBOLIC AN CAZUL AN CARE VA FI STIPULAT MADICAL ACEST SUCCES SA FIE NUMIT ACEST NOBIL EFECT PREZENT AN LUMEA MEDICALA CA ,,EFECTUL AMALTHEEA,, DUPA NUMELE FIICEI MELE ,,TANASE AMALTHEEA MAGDALENA,,… LUATI NU CA O CIUDATENIE A MEA , AMALTHEEA FIIND CEL DE AL CINCILEA SARELIT AL ,, MARELUI JUPITER,, DIN LUMEA CONSTELATIILOR… DOMNA ELIZA DOMNILOR MODERATORI MULTUMESC PENTRU ACCESUL MEU PE ACEASTA INSULA A SPERANTEI CE VA APARTINE , EU AN SINCERELE MELE INTRODUCERI AM FOST AGRESAT PE ,,NET,, DE ENTITATI GOLNAVE UNUL MA FACEA CA APT DE A MA PREGATI DE ANMORMANTARE UN OM ,BOLNAV EL O NEMILOASA CREATURA NON UMANA,IARUN ALTUL AMIATRIBUIA BOLI DE COMPORTAMENT ALT CRIMINAL NOTORIU CE CONTURBA PROPAGAREA ACESTEI NOBILE TERAPII AN DIRECTIA CELOR SUFERINZI.MULTUMESC EXCELENTELOR VOASTRE PENTUNOBILULAJUTOR ,,ATI FOST ALATURI DE MINE V ATI BUCURAT PENTRU SUCCESUL MEU ,FITI BIMECUVANTATI ,BUNI PRIETENI,BUNI CRESTINI ,…SIC VOLO NIHIL SINE DEO,,,

  37. cristina zice:

    eu manac marar gol de o luna si sincer chiar are efect,ma simt f bine si sanii mai chiar au crescut

  38. Elisa zice:

    Cristina,vezi??Deci nu-s povesti 🙂 Decat silicoane si operatii riscante si …multa,multa artificialitate,mai bine marar,care are si alte efecte benefice.Contunua sa mananci ,dar si in mancari,in salate,in amestec cu braza este super reteta 😛 Ma bucur ca ti-a iesit si nu esti dezamagita 🙂 De retinut ca eu ceea ce spun aici nu stiu doar din carti si de pe net ci si din propria experienta,ca asa a inceput acest blog…

  39. Elisa zice:

    Domnule Tanase Marian,ma confundati…v-am mai spus 😦 Eu sunt altcineva 😉

  40. excelentei sale doamna ,,eliza,, cu respect,cele mai deosebite urari reunite asupra sarbatorilor de iarna,…,,sfintul craciun 2009….sacrul an daruit noua de bunu creator,,2010,,…la multi ani excelentelor voastre, si familiei, celor mici si celor mar,… am vrut de fapt si siguram reusit,survolandu va site ul,sa am antaietate an a va oferi aceste urari cu o prioritate ante 2010 a ti remarcat sunt acelasi prieten de suflet al excelentelor voastre,cu acelasi scris dificil,,nu agramat, datorat……….. s a mai reparat cate ceva dar nu anca totul,multumesc divinitatii pentru tot,…..un an bun fericit cu succese morale spirituale si materiale,,,la multi ani ,cu o dragoste divina de un bun crestin,…sic volo nihil sine deo….

  41. Elisa zice:

    Domnule Tanase Marian,
    daca va spun ca inainte cu o ora de postarea dumneavoastra am vorbit cu sotul meu si i-am citit prima dv postare despre marar si beneficiile aduse in cazul bolii de H.T.A. ma credeti?
    Am ramas tablou .acum cateva minute .cand am gasit. la spam. mesajul dv.Nu-i tulburator?Cine decat Domnul stia ca eu cu sotul meu am vorbit de dv??Si tocmai acum desi nu ati mai postat aici de atata vreme….
    Dumnezeu sa va ajute sa va reveniti complet din boala grea pe care ati depasit-o destul de mult!
    Multa sanatate si AN NOU CU BINE!

  42. excelenta sa anvatam permanent sa conversamcu creatorul,dumnezeu are o logica an toate,numai noi nu suntem pregatiti la lectia predata de marele spirit al universului,………. amsa ancerc sa va exprim ceva dinconversatiamea cu divinitatea ,carene arata modul an care receptionandu i mesajul sa antelegem totdeauna cu un pas mai mult,.v am mai spus excelenta ca langa casa parintilor mei,,ioansi virginia,,…,,dumnezeu sa i odihneasca,,…s a mutat acum doi ani un politician gogat pe care l cheama la fel ca pemine tanasemarian,.m am bucurat nespus am crezut ca este un semnpozitivde la divinitate,chiar daca de la anceput a dat semne de ticalosie,.terenul lui unde dorea sa si construiasca o vila era cam mic,a vrut sa fure de lamine ,un metru deteren,si m a chemat la un notar unde mi s a pus o hartie an fata si an care se spunea ca el asi face casa pe calcanul casei mele,….m am prins de capcana,,ce ansemna calcan,era exact modul perfid al excrocului foarte bogat ce si propunea sa fure uzand side serviciile unui notar corupt,…i am cerut sa modifice actul ,si a construit casa ,ancerca sa ma conturbe an logica mea sa i vand terenul sfant last de la parinti ba mai mult , ca sa am o buna relatie,cu el an sinceritatea mea i am daruit o carte de colectie an care l notificamm,,excelentei sale domnului…..,,punct cuacest capitol,…anul acesta dumnezeu m a pus la ancercare,am cazut de pe casa, darnu am avut nici un atac de panica, astfel an timp ce cadeam eram lucid magandeam cum sa nu cad an cap,letal asadar,… m a scalpat rau o tabla dela un dispzitivancadere am lesinat, de fapt am cazut antr o mana,am basculat pe spate,si am cazut antr un canal cu o cota mai jos,……….revenindu m din lesin nu antelegeam de anceput ce caut acolo ,am iesit cu greu,si pentru ca nu am celular,,am lucrat la s. t. s. stiu ce sunt radiatiile sipericolul lor an timp,am semnalat familia lor sa sune la ginerele meu sa vina cu masina sa ma duca la spital,,endorfinele ma protejau de durere nu credeam caeste asa degrav cum s au petrecut lucrurile,…am asteptat lesinat sau adormit pe un oat pe carel am umplut de sange aveam o placa taiata pe cap uriasa,.m am trezit am vazut ticalosia indiferenta acestui politician bogat si excroc am plecat pe strada,erau orele 23 a venit ginerele si m a dus la urgente,un colectiv merituos de oameni si medici au suturat plaga, eramplinde sange de neimaginat aveam tensiunea 24 si din stress, cand amdeschis ochii era ora trei si jumatate dimineata .cinstire divina si unei micute doamne carea realizat anestezia ,narcoza si glorie bunului dumnezeu care m a feritde riscul letal al anesteziei,dificil la un hipertensiv,…cand ma duceam la un stomatolog se antrebau dacavoi suporta o anesteziebanala antr un fel,…. ai multumes stimata doamna bunului dumnezeu pentru rezultatul divin al antamplarii mele,.era duminica an aceeazi pe 7 iunie si sarbatoare erau ,,rusaliile,, nu am urcat pe casa caun ticalosan zi sfanta,ca salucrez am dorit doar sa culeg ocana saudoua,cu visine daruite de un pom an sfarsit de viata batran ca si mine cu o creanga anca activa,….s a ruptunciot si acumsimt an palma sunetul pocnitura si am cazut,… multumesc bunului dumnezeupentru protectia oferita,am ramas an spital o saptamana plaga se recupereaza lent anca am scalpul amortit dar este bine ,,slavit fie dumnezeu,,.relatialui ,,cap patrat,,cum ai spun eu excelenteisale politicianului,, nu mai exista i amspus ca de la un cetatean din clasa demijloc cum al numeam cu admiratie este an viziuneamea ,,un om fara de dumnezeu,,…..stimata doamna aceastaa fost fara de andoiala ,,conversatia mea cu dumnezeu,o simt ca o dovada a atentiece mi s a acordat din partea divinitatii,….am facut greseli fata de divinitate,am mai gresit cu ceva,o fata care a locuit acolo ca,chiria cu parintii, a venit la mine ca sa ma sensibilizeze spunand ca socrii nu i fac buletin pe numele nou de fricaca le fura casa,…am fost intrigat,i am facut intrare an spatiu acolo daruindu i si o carte de colectie,cu care voiam sa intre an biserica,ca acum afland ca nasii de cununie au ,un cazinou,,sa ma anspaimant ,sa cred ca ticaloasa cu facultate ,casatorita cu un barman mi a pus casa an gaj la ,,credit ipotecar ,,la ea a ramas de cativa ani o copie xerox a actului casei,,,bancile au un nivel analtdeprotectie al ,,bazei de date ,,la carenu are accesnici politia si recunosc,,prostia se plateste,,…suport stresul si cautarile cu rezultate greude imaginat,.excelenta ami cer scuze pentru insistenta mea,mi am mai eliberat sufletul destres, nu stiu panaundepoatemerge bunavointa si relatiile cu semenii nostrii,am dat la un ticalos un disc demetal mare scump greu de obtinut pe carel aveam de la tatal fetei ,,doua bucati,, candstateau la mine ,doream sa mi l taie autogen, ticalosul era de faptun delincvent mi l a furat si cu mare interventie la rude ale lui mi l au anapoiat,si acelor pentru facilitatea lucrarii le am daruit o carte de colectie,….eu cred ca am gresit fata de aceste carti sacrepe care le am anstrainat fara sa magandesc numindu i si excelentele lor,…traim acum doamna antr o lume cruda fara de credinta nici macar cat se credeape vechiul regim, sunt aventurieri delincventi, mizerii ale societatii,,sa mai amintescoarecolonelul doctor dela ministerul de interne caremi a spus fara sa ma consulte cand am suferit accidentul vascular,,ala daca are creierul inflamat vine alta data,…. este farade andoiala acel individ si colonel si medic o clona sinistra a dr. mengele,criminalul nazist an serie,.multumesc divina doamna,pentru efortul de a mi fi survolat anscrisul de aici din ,,media internet,, va binecuvantez,cu o dragoste demna de un bun crestin,…sic volo nihil sine deo.

  43. excelentele voastre magnifice entitati crestine ,am gasit notita divina de la sacrafamilie ,multumesc din suflet,creatorul are desigur caile sale de comunicare cu noi ,nu sunt sectant cu toate ca si asta se poate post89 eu nu l percep pe dumnezeu ca pe un mosulet care ne bate pe umar cand gresimci ca pe creatorul universului.la multi ani divine creatii ale domnului sa fiti binecuvantati,…sic volo nihil sine deo.

  44. excelentele voastre ,,domnul divin creator al universului, a hotarat an aceasta zi ,sa insist an a va ruga sa participati la proiectul sacru,,capsula timpului 2008…2500 an lucru la casa sacra a parintilor mei ,,ioan si virginia,,…,,dumnezeu sa i odihneasca,,. participare total non materiala , va rebui saoferiti la ancheierea lucrarii o sigla ,emblema care sa sigileze nisa care va va fi atribuita si desigur ,fotografii de familie,,un mesaj timpului viitor anului 2500 si daca mi e permis ,o mica fiola cu cativa mililitri de sange stabilizat chimic …este nu o ciudatenie dar asaau fost gandite toate capsulele ale timpului construita pana acum mai precis cu ultima solicitare ultimile doua,este acesta al patrulea anca nefinalizat,…este afisat ca un mic monument an aceasta lume mica totusi, care are si pretentia de a uimi prin naturalete an gandire,…eu nu stiu ce meserie stapaneste sotul dumneavoastra caut sa cumpar , pentru monument avand o motivatiesolida ce va fi anteleasape deplinan curant,o nicovala originala decirca o suta de kilograme, o platesc eu ,inclusiv transportul,,eu mi am depus acolo toate actele mele ,,si de sudii,, an original,, pastrand copii legalizate, acum urmeaza ca sa contnuu,lucrarea ,,diploma de bacalaureat si ceadela scoala tehnica,an prima nisa a scaunului dintre cele sase scaune aleunei ,,mese a tacerii,, gen magnificul nostru brancusi dumnezeu sa l odihneasca,….meritati acest lucru excelentele voastre ,toata familia inclusiv copii vor putea fi afisati an sacrul nostru monument,…adresati sotului rugamintea de a analiza acesta posibilitate,……………sic volo nihil sine deo,.

  45. Elisa zice:

    Tanase Marian,
    LA MULTI ANI SI MULTA SANATATE!

  46. la multi ani 2010 ,cu prietenie demna si o maiestuoasa cantare a unei melodii siderale care sa ne ansoteasca ,toata viata noastra , pusa an fata creatorului divin,…..

  47. al dumneavoastra prieten de suflet si simtire ,,marian,,…la multi ani,….

  48. Terra Mater zice:

    Salut cu bucurie simplitatea de prezentare a unor informatii asa de utile pe acest blog.
    Ma bucur sa vad ca si alti oameni au remarcat calitatile vindecatoare ale mararului.
    Si eu am revenit puternic la consumul „en-gross” al acestei plante in alimentatia mea si a familiei mele si atat eu cat si sotul am rezolvat problema presiunii arteriale care era mai tot timpul la nivele foarte elevate.
    Dar eu mai am si o alta experienta…Nu stiu daca mai este cineva care ar putea sa confirme, dar, eu in 1996 retin ca m-am vindecat de hepatita B cu ajutorul leusteanului. Da, da! Ma simteam de cateva luni foarte rau, analizele indicau o infectie cu virusul hepatitei B destul de puternica, valorile T-mol mi se spunea ca erau ca ale unui cirotic… Ma indopau de medicamente care mai rau imi faceau. Am aruncat totul. Am inceput sa reflectez asupra expresiei” cui pe cui se scoate” Stiam ca ficatului nu trebuie sa i se dea dulciuri. Stiam ca anghinarea este indicata fiind foarte amara. Dar nu aveam posibilitatea de a o procura decat ca medicament din farmacie. Asa ca, mergand pe logica, am gandit ca trebuie sa caut alta „amareala” naturala pe care sa i-o dau ficatului meu. Aveam sub fereastra, in gradinita de la bloc, o tufa de leustean pe care o adusesem din gradina mamei. In fiecare zi, timp de cateva saptamani (parca 3 saptamani) rupeam cateva crengute si le mestecam indelung, facand eforturi pentru a-mi infrange dezgustul… mestecam, mestecam, mai mult de jumatate de ora; inghiteam saliva amestecata cu sucul rezultat din mestecarea acelor crengute iar fibra o aruncam. Cand am repetat analizele si am facut ecografia (si chiar si acum, cand repet analizele sau ecografiile abdomenului complet) nu a mai aparut niciun semn ca as fi avut acea infectie. Si totusi am avut-o! Am un numar elevat de anticorpi anti-hepatita B. Asta este unicul semn al trecerii puternicii infectii prin corpul meu. Iar eu sustin cu tarie ca vindecarea a venit numai de la leusteanul pe care il consider sacru si de la alimentatia atenta, vegetala. O imbratisare afectuoasa tuturor celor care acorda atentie si respect plantelor, celor care stiu sa aprecieze cum se cuvine zestrea pe care in generozitatea si dragostea sa infinita, Dumnezeu, Creatorul lor si al nostru, ni le-a lasat la indemana alcatuind acest imens si inegalabil regat numit NATURA, pentru a ne fi hrana si medicament, adapost, mangaiere si desfatare.

  49. Elisa zice:

    Terra Mater,
    multumesc pentru comentariul tau atat de interesant si sper eu ca si util noua tuturor care citim aici.
    Eu am cumparat de ja un plic cu seminte de leustean,o sa-l seman poate chiar in rasad si o sa folosesc frunzele.Eu am o postare si despre leustean si proprietatile frunzelor lui.Am crezut ca-mi scrii aici despre marar,insa este bine oricum.Multumesc inca o data si iti doresc sanatate si sa mai vii sa ne impartasesti despre constatarile tale legate de consumul anumitor plante.Niciodata nu stim destul,deci te mai astept si cu alte postari interesante. 🙂

  50. excelentele voastre ne aflam acum cand scriem pagina, la data de 14 iulie 2010 la distanta de anscrisul initial pe tema ,,mararul sacru,, si pot sa vaanunt ca dupa patru luni de insistenta,,cumam spus,, a anceput sa so afiseze rezultatele,am continuat anca opt luni deci pana la un an si pot declara canu mai prezint puseele de hipertensiune arteriala de la valorile de 190mmhg am acum dupa cinci ani de chin o t. a. de 140/80mmhg stabila,deci este o vindecare reala ,.sarepet ca nici un medic alopat nu promite o vindecare de aceasta maladie,decat tratamente paleative, cu medicatii si toxice,………. multumesc pentru permisivitate,sic volo nihil sine deo,……..

  51. Elisa zice:

    Domnule Tanase Marian,

    ma bucur ca terapia cu marar a dat asa rezultate considerabile in cazul dv.
    Va rog sa-mi spuneti in ce consta TERAPIA CU MARAR? Adica ce reteta ati urmat,in ce stare este mararul folosit,crud sau infuzie,sau cum ….si de cate ori pe zi.Puteti sa-mi scrieti asta? Ar fi util celor care au hipertensiune arteriala,chiar si noua.
    Multumesc.
    Va doresc multa sanatate !

  52. excelentele voastre entitati si umane cu respect sa ne anclinam an fata unei noi zile daruite de marele creator al universului,…….. fiecare zi este un dar de la dumnezeu,sa l primim acest dar cu simtire analta,. nu sunt sectant cu toate ca su asta se poate post89 ,eu nu l percep pe dumnezeu ca pe un mosulet care ne bate pe umar cand gresim ci ca pe creatorul universului,…….scuze excelentele voastre pentru scrisul dificil ,,nu agramat,, am anca o disfunctie neurologica datorata unui accident vascular grav petrecut acum sase ani si la care un colonel dr. de la spitalul ministerului de interne mi a spus sec ,.citez,,ala daca are creierul inflamat vine alta data,,. am suportat cinci ani un tratament zerou cu enap si toxic pein efectele secundare ,pana cand disperat am rugat providenta sa fiu ajutat,.survoland ,,media internet,, am gasit o terapie promitatoare an a vindeca deci a vindeca tensiunea arteriala crescuta ce a ce nici un medic alopat nu poate promite,………printr o insistena deci o insistenta de patru luni am anceput sa culeg roadele, t. a. a anceput sa scada lent deci sa nu credeti ca vindecarea se produce brusc, ci an timp,. astfel am continuat anca opt luni am acum un an ancheiat de tratament perfect ordonat , si am reusit o performanta la scara planetara , m am vindecat am valori ale t. a. de 140/80 mmhg,stabile an timp,….si ami face o placere deosebita sa comunic acest lucru tuturor,semenilor mei, sa detaliem acum amanunte ale tehnicii sacre de tratament cu marar sacru cum o numesc eu dupa reusita si divina,… cantitatea de marar cumparata ptovine de la plafar sunt seminte de marar ,. este nevoie de doua ceaiuri pe zi de doua ori deci 200 ml pe zi una dimineata si a doua seara, cu doua linguri desert cantitatea zilei eu am o metoda de pilda pun de seara cele doua linguri de seminte marar sacrum an 400 de ml apa sa se rehidrateze fiind uscate ,,linguri pline desert,, iar dimineata sotia mi le fierbe cinci minute,. nu le separ imediat le beau din vasul an care au fiert,le separ exact an momentul folosirii,.cu asta excelentelor voastre am consumat detaliile terapiei cu marar sacru, angerul meu pazitor an materie de aceasta boala nemiloasa a secolului si mileniului care conduce antotdeauna la accidente de nedescris , atat de invalidante,…….eu sunt acela care va multumeste pentru facilitareainterventiei acum rolul de baza esteal domniilor voastre de a va dirija an raport de cerinte este necesar asadar de o insistenta de fier eu asa mi am condus terapia sacra ,acum nu l mai iau, am rezolvat asadar o problema unica la nivel mondial ,cum am insistat sa spun nici un medic alopat al acestei planete albastre nu a promis vreodata cuiva o vindecare de aceasta maladie cruda,.succes excelentelor voastre,va urez din suflet, cu bine cu i dragoste demna de un bun crestin, cu sarutari de maini doamnelor,.sic volo nihil sine deo,……………….

  53. Elisa zice:

    Domnule Tanase Marian,va multumesc tare mult pentru reteta,am inteles,doua cani de ceai deseminte facut di 2 lingurite de seminte inmuiate in prealabil,luate de 2 ori pe zi,probabil inainte de mancare,ca asa se asimileaza mai bine orice infuzie si ceai.
    Va multumesc mult de tot,o sa incercam si noi fiindca suntem hipertensivi si sotul meu si eu,asa ca voi face 800 de ml pe zi,seminte sa-mi procur.Am eu seminte din anii trecuuti adunate insa nu stiu daca sunt bune fiind vechi.
    Va doresc multa sanatate si tot ce va doriti Domnul sa va indeplineasca.
    Doamne ajuta!

  54. excelenta sa doamna elisa si sotul,am ramas uimit ce interlocutori am,noi ne cunoastem de mult ,acum mi am dat seama, cu o binecuvantare an fata domnului care a permis legatura, sa survolati pana la o asimilare totala anscrisul meu atentie trebuie deci inteles ca nu se obtine o vindecare an scurt timp,acest remediu sacru mararul cum al numesc eu dupa nobila sa actiune asupra mea se ,,duce,, la locul bolnav , vindeca acolo,indiferent ce cauza a fost an declansarea bolii, atfel le mine a fost o disfunctie a gkandelor corticosuprarenale, nu au mai functionat absolut deloc, aveam antevindecare ouseuri dureroase an zona renala care acum dupa un an de la deschidera tratamentului au disparut iata asadar un semn sacru al dirijarii salev an anvergura bolii,……….eu am si idei mai avansate an premiera dar care ar trebui preluate ca o cercetare stiintifica, de specialisti pasionati,am an intuiti ca se poate vindeca de hipertensunea ochiului care poarta denumirea si de ,,glaucom,, ce a ce ar constitui ceva de rasunet mondial,…. cu multa dragoste demna de un bun crestin va transmit familiei dumneavoastra nobila,.cu respect si sarutari de maini,,.nihil sine deo,.

  55. Elisa zice:

    Toate bune,domnule si multa sanatate va doresc „)

Lasă un răspuns

