…ai limba ascutita si venin pe varful limbii.Ia ascultati.
Plecam noi doi la cimitir ca azi este LUMINATIA(cu accent peprimul a ),adica Ziua Mortilor si trecem inainte prin piata sa luam bratul de flori(avem vreo 5 morminte pe la care ne rugam de fiecare data,odihneasca-se in pace,ca unii au murit chiar de tineri(39 de ani).
In piata, pe langa florile care-mi plac mie pentru aceasta ocazie,pomponele albe si crizanteme albe si mov ,vad niste crizanteme superbe la culoare,insa pe acelea mi le doresc acasa la mine-n vaza.Alaturi,o cunostinta vinde si ea …flori.Schimb doua vorbe cu ea,ii comunic marea mea bucurie de a vedea asa minunate crizanteme la alta vanzatoare si plec spunand ca nu se cade sa le iau acum sa ma duc la cimitir cu ele si sa ies din cimitir cu flori…nu se cade,asa ca nu le iau.
Insa,ca tot nu era mare diferenta de drum ,ne reintoarcem pe acolo,iau florile care mi-au produs o bucurie asa de mare,pe o zi asa de urata si friguroasa si trecand pe langa femeia cu pricina ii spun ca nu am rezistat,m-am intors sa le iau acasa si o intreb daca le pun in pamant o sa faca radacini??
Cu o mutra acra tare, schitand un ranjet sinistru, imi raspunde:
- Nu,ca-s vopsite.
Sunt oameni care nu suporta bucuria altora si fac tot posibilul sa dispara,bucuria lor.Improasca cu venin.Eu,insa,sunt trista doar fiindca exista astfel de oameni si acestia interactioneaza cu mine,doar de asta sunt trista.Florile cumparate de mine sper sa ma bucure cateva saptamani de aici inainte.
Ia ghiciti care din toate astea sunt acum acasa la mine in vaza?






UpDate

Crizantemele dorite.Da.Iubesc stridenta.Ma rujez strident,imi pun rosu pe pleoape si pe pometi.Ma imbrac in roz.Unghiile de la picioare nu le vopsesc niciodata pentru a se vedea sub unghii.Ce sa va mai spun?Daca aceste crizanteme sunt artificiale atunci si eu sunt artificiala.Punct.

noiembrie 1, 2009 la 5:03 pm
Ultima poza!am ghicit?O seara placuta linga ele si tov.tau de viata!
noiembrie 1, 2009 la 5:17 pm
cele albastre !
noiembrie 1, 2009 la 6:02 pm
Cele olandeze si chiar o sa tina cateva saptamani.Stiu pe cineva care a tinut asa ceva in vaza aproape o luna si au facut radacini in vaza,deci se poate sa le inmultesti chiar asa “vopsite”.
noiembrie 1, 2009 la 6:11 pm
Adica cele roz din fotografia 3 ca sa fiu mai explicit,asa-i?
noiembrie 1, 2009 la 6:12 pm
Dragilor,o sa raspund mai tarziu…
noiembrie 1, 2009 la 6:32 pm
mie imi plac ultilele iar cele din foto 2 imi par cam artificiale…
noiembrie 1, 2009 la 6:37 pm
eu as zice cele din poza 3!
noiembrie 1, 2009 la 6:54 pm
Elisa, cand nu primesc flori( se intampla tot mai des, in ultima vreme) imi cumpar . Sau culeg . Din padure. De pe camp.Frumoase sa fie! Din gradina proprie- carciumaresele au tinut pana acum o saptamana.
Cand nu am flori, ma bucur de spicele de grau. Culese in vara.Sau de frunze colorate. Pastrate la vedere.
Cred ca ti-ai cumparat tufanici. Tin cel mai mult. Sunt delicate. Au parfum. si personalitate.
O seara frumoasa!
noiembrie 1, 2009 la 7:39 pm
Buna seara! Parca imi amintesc ca am citit candva pe siteul tau despre pastrarea florilor (unora din ele) peste iarna sub nailon. Nu gasesc unde ai scris asta, asa ca te rog daca ai timp, ajuta-ma sa gasesc articolul ! As incerca si eu cu muscate, ca tare multe am strans
.
noiembrie 1, 2009 la 8:07 pm
Mihaela,
bine-ai venit aici,dar nu la mine ai citit despre aceasta metoda si nu-mi imaginez cum sa le pastrez sub nylon(folie).Noi folosim folia, da,dar primavara daca semanam devreme ceva,ca sa se pastreze caldura solara din timpul zilei si noaptea, acoperim pamantul cu folie,chiar daca rasare salata sau ceapa sau altele…,iar toamna tot asa,dupa semanaturile detoamna.
Tu te referi la a lasa afara in pamant muscatele si a le acoleri cu nylon?
Pentru muscatele obisnuite care se odihnesc iarna lasa-le in loc racoros,intunecos si apa putina si tunse,iar cand incep, prin martie, sa dea verdele le aduci in spatiu luminos si mai cald.Spatiul racoros si intunecos poate fi si camara,in caz ca n-ai pivnita.
Mihaela,tot ce-am scris eu despre muscate segaseste la tag=muscate curgatoare(scrii la ..cauta tagul asta si gasesti.
Daca mi-ai mai da si alte detalii…poate ca am scris silacomentarii cand m-o fi intrebat cineva,deci despre ce anume era vorba,despre ce plante-flori?Te astept
noiembrie 1, 2009 la 8:14 pm
Gina,
).Seara frumoasa ,draga mea
daca ne plac florile mergem si le admiram si in florarie si in piata;eu asa fac.Uneori,ele florile, ma cauta special pe mine ,simt asta si atunci le iau acasa asa cum a fost si astazi.Si da,imi cumpar si singura flori,nu ma fandosesc ca-i musai sa mi le ofere cineva.Am primit asa de multe flori in viata mea incat daca n-as mai primi niciuna de acum inainte si tot a fost destul.Cred ca intelegi ce vreau sa spun.
Ma bucur ca-ti plac florile si aproape esti dependenta de ele(eu sunt
noiembrie 1, 2009 la 8:30 pm
Avand in vedere ce ti-a spus “afurisita” cred ca le-ai luat pe cele albastre. Sau cele din fotografia 3? …
Si pe la noi sunt albastre si un verde cam nenatural si lumea spune ca sunt vopsite, adica puse in apa colorata. E drept ca si frunzele nu prea sunt verzi ci mai degraba maronii. Habar n-am care-i treaba cu ele. Ce pot sa-ti spun sigur ca stiu de la un “florar”- comerciant e ca folosesc niste prafuri(ceva de genul conservantelor) si de aceea o floare care la ei sta cu lunile la noi nu rezista mai mult de 3 zile in casa (ma refer la cele de import). Eu le prefer pe cele autohtone si mai ales cumparate di piata.
noiembrie 1, 2009 la 8:40 pm
Sa fi gresit , posibil . Stiam ca am mai urmarit articolele tale(am si pus semn sitelui unde poti fi gasita) si mai revin cateodata la ele. Imi place foarte mult gradina ta, si gradinaritul, numai ca eu nu ma descurc atat de bine. De asemenea am si eu orhidee (de la orhidee, cautand pe net am ajuns la bloggul tau) si ma mai inspir.
noiembrie 1, 2009 la 8:53 pm
Gina,
pai cat de proasta sa ma creada ea pe mine ca sa nu stiu care sunt culori induse?! Eu asa le zic,ca si radioactivitatea ,naturala si indusa sau provocata
Deci,de aia ziceam ca mi-a spus din rautate fiindca m-a vazut ce bucuroasa eram la vederea culorii aceleia si ea nu suporta bucuria mea.Ma rog,florile sunt naturale si nu artificiale,culorile sunt produse de un stimulent,deci care-i problema mea…de miros miros la fel ca si crizantemele,ca doar asta sunt,crizanteme…asa ca,fire marinimoasa ce sunt iata o iert acum fata de voi spunandu-i ca nu mi-a luat bucuria,s-a straduit degeaba,hahahaha.
Gina,sa stii ca aceste crizanteme olandeze tin f mult in apa.Sa-ti spun numai ca eu am primit un buchetel si de acest soi cand m-am pensionat,recte 1 dec200?,pe 8 am plecat in America si in ianuarie sotul meu mi-a spus ca ,in vaza stand(singurele care au rezistat in vaza) au facut radacini.M-am intors la sfarsit de martie si asa era,crizantemele olandeze aveau radacini si crestea un fir din apa.
Apoi s-au dus cand le-am mutat intr-un ghiveci.
Uite care imi plac mie tare mult,cele albe,mari si cele mov deasemenea mari si din acelea amluat si dus la cimitir.
noiembrie 1, 2009 la 8:56 pm
Mihaela,
deci nici tu nu-ti mai amintesti in ce context ai retinut acoperirea cu folie?
OK! Ma bucur ca ma vizitezi si ca ai postat la comentarii.Orhideea mea,care mi-a ramas…nuj ce sa zic…nu misca nimic de la o vreme.
noiembrie 1, 2009 la 9:26 pm
Sunt sigura ca e vorba de crizantemele olandeze din pozele 2 si 3!Asa-i ca am ghicit?Mie sa fiu sincera nu-mi prea plac.Parca sunt artificiale.Nici trandafirii albastri sau mov nu-mi plac pt. ca stiu de la o prietena care are florarie ca sunt colorati(e)artificial.Nu-i pacat de ele?Si noi am fost azi la cimitir la luminatie.Am luat din piata crizanteme galbene si tufanele albe, ca eu nu mai am acasa numai crizanteme mov care nu prea au inflorit anul asta.
A fost o simfonie de culori in piata anul asta.Crizanteme de toate formele si marimile.Imi pare rau ca n-am avut inspiratie sa le pozez…sa vi le arat.Eliza te pup.
noiembrie 1, 2009 la 9:30 pm
Poza nr.lCaci nu exista crizanteme albastre, doar daca-s vopsite…
noiembrie 1, 2009 la 9:36 pm
Mona,
m-ati innebunit cu artificiale…Nu-s artificiale si stii de ce?Uite,iti explic.
Hortensia ai vazut,poate fi roz sau albastra floarea si asta in functie de ph-ul solului.Daca PH este bazic-> roz,iar daca PH-ul solului este acid-> albasru.Eu pot sa influentez culoarea punand in sol var fac sa am hortensii roz.Daca pun in sol ceva acid fac sa am hortensii albastre.Inseamna ca hortensiile mele sunt artificiale?Nu,nici vorba.Culoarea unei flori se poate obtine si prin tehnici de horticultura,altoiri si altele,ma rog.Poti sa le numesti oricum vrei,clone,surori sau oricum vrei tu insa NU artificiale.In conceptia mea artificiale sunt cele de plastic si din panza sau matase,din ceara sau alte materiale.
De fapt cred ca nu ai citit comentariile de dinainte,nu-i asa?
Te pup si eu.Nici eu nu am acasa crizanteme,dar maine cred ca ma duc si-mi cumpar 10 ghivece si mi le pun in ferestre,pe afara sau chiar in pamant.Vad eu
noiembrie 1, 2009 la 9:38 pm
Zinca,
hahahahahahaha
noiembrie 1, 2009 la 9:58 pm
http://www.trilulilu.ro/maroelva/c4274b890d60cf
noiembrie 1, 2009 la 10:05 pm
MIRA,
multumesc mult,te imbratisez si-ti respect durerea.Dumnezeu sa-i odihneasca pe cei dragi ai nostri si plecati si florile sa-i bucure si pe ei,iar lumina si rugaciunile nostre sa-i ajute.Si pe noi.Te pup.
noiembrie 2, 2009 la 8:12 am
Important e că ţie îţi plac.:)
Şi da, sunt minunate!
noiembrie 2, 2009 la 8:30 am
neatza, mami!
am venit sa te servesc cu o cafea…azi sunt libera, cei mici au o saptamana de vacanta, mi-am luat si eu concediu…
exista crizanteme vopsite, fireshte…primesc shi eu, toate culorile( chiar shi albastre)…insa, cand imi cumpar( shi o fac destul de des, pt ca am o oarecare dependenta de vazele pline cu flori
)
ei, da, cand imi cumpar, le caut doar pe cele naturale, pt ca alea imi inunda sufletul de bucurie( chiar daca nu rezista asha mult ca cele stimulate artificial…
nu ma indoiesc ca tu, faci diferenta intre cele naturale shi restul, mai bine decat oricine..daca nu tu, atunci cine?
rautatea gratuita a acelei femei, poate a fost generata de insushi faptul ca te-a vazut sigura pe tine, incantata de ceva frumos, natural, te-a vazut bucurandu-te, cert! sunt oameni care nu suporta sa vada bucurie la cei din jur; indivizi care, traiesc prin prisma rautatilor pe care le fac, se hranesc din asta..
cred ca cele din prima imagine sunt colorate, cu exceptia celor albe( am inteles ca exista spray’uri speciale pt a colora petalele florilor, dar se urilizeaza shi alta tehnica, shi anume, pulverizarea de cerneala, carmin, la radacina florilor..nu shtiu cat sunt de reale ac aspecte..dar lumea vorbeshte
eu cred ca tu le-ai cumparat pe cele din ultima imagine…
draga mea, sa ai o saptamana, asa cum ti-o doresti!
noiembrie 2, 2009 la 10:29 am
Mariana,
ultima poza este cu sotul meu care tine buchetul de tufanele albe si galbene si crizanteme albe si mov ,toate alea le-am dus la morminte(am si scris in text asta.
Ninu,
nu,nu cele albastre
Constantin,
ai ghicit,cele roz din fotografia a treia.Dar,chiar sunt vopsite in adevaratul sens al cuvantului,asa cum imi vopsesc eu parul?
mariana,
ultima poza contine florile pe carele-am dus la cimitir,nu-s acelea pe care le-am luat acasa.
Sanda Katona Hunedoara,
si tu ai ghicit inainte de a face eu updatare.
noiembrie 2, 2009 la 10:33 am
Gina-Incertitudini,
nu.Tufanici am luat pentru cimitir.
Gina,
da,cele roz olandeze si carora voi le spuneti vopsite si artificiale.Acelea imi plac de culoare-roz,poza 3
noiembrie 2, 2009 la 10:42 am
mona,
da,ai ghicit-poza 3
Zinca,
poza 1 le contine si pe cele de care am intrebat eu.Esti smekera…asa nu ai cum rata
Starsgates,
asta era si ideea .
Lia,
le-am cumparat si pe acelea dar pentru cimitir.Acasa am luat poza 3 asa cum am updatat aseara.nu era sa va las toata noaptea sa nu dormiti de grija florilor mele,hahahaha
Va pup pe toti si va imbratisez cu drag si va multumesc .
noiembrie 2, 2009 la 1:57 pm
mare e gradina ta , Eliso ! adica alea olandeze vopsite precum narcisele in scoala primara sint crizanteme ” si alea ce cresc in romania sint tufanici
De radacini nici nu mai vorbesc ….cind v-a face plopul pere
noiembrie 2, 2009 la 2:34 pm
Tu esti exceptia din gradina mea.Anonimii nu trec,raman in intuneric.
Toate sunt crizanteme si cele romanesti si cele olandeze.Doar ca celor cu florile ca niste pomponi li se spune asa-tufanele.Nu eu le spun asa,vizitatorii mei le-au numit asa,eu le spun pomponei.
Chiar au facut radacini in vaza,am descris asta la un comentariu,incredibil,nu?
Esti o spoiala de patrioata fiindca scrii Romania cu r mic.
Draga , rose@hotmail.es ,de ce te ascunzi ca doar nu crezi ca m-ai jignit?
noiembrie 2, 2009 la 3:50 pm
Elisa ai dreptate, din cate stiu eu nici laleua neagra nu e “naturala” ci obtinuta in urma unor lungi expermente.
Si pe la noi se face distinctie intre crizanteme si tufanele care se mai numesc si “dumitrite” cred ca e lesne de inteles de ce.
noiembrie 2, 2009 la 4:11 pm
Gina,ooo si cate altele?Dupa ce ingineria genetica s-a inzdravenit… ce sa mai spunem?Noroc ca aceste crizanteme nu-s de mancare hahaha
Este ca si cu perlele
- naturale
- de cultura
cu deosebirea ca tehnica obtinerii culturilor respective este diferita
noiembrie 2, 2009 la 6:18 pm
ha!!!
ce bine mi-a ‘picat’:”Sunt oameni care nu suporta bucuria altora si fac tot posibilul sa dispara,bucuria lor.Improasca cu venin.Eu,insa,sunt trista doar fiindca exista astfel de oameni si acestia interactioneaza cu mine,doar de asta sunt trista.”
YES!!!
Dumnezeu să te binecuvinteze Eliso!!!
mi-ai pus balsam pe toate rănile proaspete
ufff!
noiembrie 2, 2009 la 6:30 pm
CELLA,
in sfarsit ai pus si tu punctul pe I.Iata care era(zic era…pricepi tu de ce ) subiectul acestei postari.In jurul acestui subiect as fi dorit eu sa avem discutii.Din pacate,spre pieirea totala a bucuriei mele,florile nu mai conteaza,discutiile s-au purtat pe insusirea naturala sau nenaturala,normala sau artificiala a crizantemelor olandeze,vopsirea sau stimularea culorii lor prin mijloace tehnice.
Prietenii mei,unii dintre ei, au adus si acest aspect in discutie,dar mintea si sufletul meu s-au bulversat pe masura ce curgeau comentariile.Mai mult,unii dintre ei nici n-au citit textrul dar au comentat.Trist.Am avut o zi tare trista pe masura titlului ales de mine.O sa dau vina pe el,pe titlu…nefericita inspiratie!
Iti multumesc CELLA draga,pot sa respir din nou si pot sa zic:
“sunt mai buna decat atat….”
noiembrie 3, 2009 la 4:33 pm
nici mie nu-mi plac oamenii de genul asta ,acri .Eu ii evit cat pot,nici nu cumpar de la o vanzatoare acra,de exemplu.Nu am nevoie de energiile ei negative.Caut oameni buni si ii simt de la distanta.Te pup Eliza.Si mie imi plac crizantemele ,am si albe si mov si alte culori.Zilele astea le pun pozele si eu.Inca o data te pup, ca nu esti acra,esti o duuuuuulce!!!
noiembrie 3, 2009 la 5:18 pm
Maryanne,
Te pup,draga mea
tipa imi era cunostinta veche(fosta eleva din tineretea mae…si a ei,hahahaha) si nu de la ea am cumparat.
O singura data am cumparat o muscata rosie de la ea si mi-a pierit.Dar,eu asa sunt,vorbesc in piata cu oamenii(spre disperarea sotului meu…cand ma insoteste )
Multam fain.Si eu te plac,te-am vazut si in poza,esti intradevat o doamna faina si nu inteleg cum iti rezista unghiile asa de frumoase?Porti manusi de protectie,desigur
noiembrie 3, 2009 la 5:27 pm
sigur ca port si in bucatarie si in gradina.Si eu te pup.
noiembrie 3, 2009 la 6:42 pm
Of,dac-as putea si eu!
noiembrie 3, 2009 la 8:52 pm
EŞTI! şi eu sunt aşa că şi eu m-am uşurat aici sufletul, că am găsit ecou RĂULUI care mi se face sistematic
îl duc, aşa cum îl primesc pentru că SUNT MULT MAI BUNĂ DECÎT ATÎT!!!
pup
noiembrie 3, 2009 la 9:08 pm
CELLA,
daca sunt pe blog…offf,alea merg la spam total si nu ma afecteaza.Mai las din cand in cand cate unul ca sa vada toata lumea,dar rautatile de pe blog au fost atat de rareeee…
Te pup.