Indoiala

s6306050-micaAM LEGAT de Marin Sorescu


Am legat copacii la ochi
Cu-o basma verde
Şi le-am spus să mă găsească.

Şi copacii m-au găsit imediat
Cu un hohot de frunze.

Am legat păsările la ochi
Cu-o basma de nori
Şi le-am spus să mă găsească..

Şi păsările m-au găsit
Cu un cântec.

Am legat tristeţea la ochi
Cu un zâmbet,
Şi tristeţea m-a găsit a doua zi
Într-o iubire.

Am legat soarele la ochi
Cu nopţile mele
Şi i-am spus să mă găsească.

Eşti acolo, a zis soarele,
După timpul acela,
Nu te mai ascunde.

Nu te mai ascunde,
Mi-au zis toate lucrurile
Şi toate sentimentele
Pe care am încercat să le leg
La ochi.


La un moment dat l-am parafrazat pe Marin Sorescu.Iertare.

Indoiala,

am legat sentimentele la ochi
cu un ranjet de invingator,
dar el mi-a fost de deochi
si m-a avertizat ca o sa mor.

am legat bucuriile la ochi
cu tristetea zilelor reci ;
si-atunci tot ce mi-a ramas
au fost zile si nopti seci.

am legat la ochi hohotele de ras
cu  acele cuvinte  care dor
si m-am ascuns dupa ele si-am plans,
cu aripile frante nu mai este  zbor.

apoi m-am regasit undeva
mica si chircita,dupa inima mea,
cu sentimentele,bucuriile si rasul alaturea ;
iar cuvintele,ranjetul si tristetea
jucau tontoroiu deasupra mea.

nu te mai ascunde! m-a sagetat o raza de soare
nu te poti ascunde… mi-a spus ,bland, caldura unui suflet
nu te mai poti ascunde… mi-a soptit indoiala mea.
esti acolo ..eu te-oi lumina
esti acolo…ia caldura mea
esti aici…de mine vei scapa.

Acest articol a fost publicat în Amintirile mele, zicerea Elisei și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

23 de răspunsuri la Indoiala

  1. Laura zice:

    Zicea intr-un film un personaj ca frunzele cand bate vantul printre ele se gadila 🙂

  2. ŞuKăRiT zice:

    Aha, eşti în perioada aia melancolică, Elizo… 😛

  3. gina zice:

    Cred (cel putin sper) ca parafrazarea lui Sorescu, de altfel f. reusita, a fost scrisa mai demult si ca acum e valabila numai ultima strofa.
    Mai mult sau mai putin toti avem indoieli in aceasta viata, unii nici nu constientizam cat de des le avem, credem ca asa e firesc, le folosim uneori ca pe un scut de protectie tocmai ca sa nu fim dezamagiti (atunci cand ne indoim de altii). Important e sa reusim sa ne indoim cat mai putin de noi insine, adica sa lasam sa fim gasiti de caldura unui suflet bun, cum bine spui.
    Vreau sa cred ca nu tristetea e cauza acestei postari ci doar amintirile….
    Multi pupici Lizico draga (asa mi-a venit sa-ti spun sper sa nu te superi 🙂 )

  4. floris zice:

    Ieri,ca e de ieri postarea asta,au fost numai indoieli .
    Indoilei la Mester,indoieli aici,indoieli la mine.O fi fost ceva in aer.

  5. CELLA zice:

    neîndoielnic că o fi fost 😉
    las’că am eu certitudini : iubesc necondiţionat pă cei care citesc poezie că pe cei care scriu îi ador ( selectiv 😆 )
    Eliza norocul tău că-i spaţiul stîmt că-ţi împrăştiam o găleată de Ana Blandiana p-aci 😛
    te-am luat în vizor să fie clar uite ce ascundea fiziciana noastă 😆

  6. Renate zice:

    …ulei pe sufletul meu………nu suport timpul acesta, daca as avea un birlog m-as ascunde pina la primul ghiocel !!!

  7. zinca beiu zice:

    Or fi aruncat unii cu prafuri ! D’alea de tristete ! Dar sa nu ne lasam doborate, fetelor.Am avut si eu azi o indoiala: sa fac placinta cu mere sau cu branza, ha,ha,ha…

  8. zinca beiu zice:

    Scuza-ma, Elisa, dar am o durere de cap,de-mi vine … sa fac garagata, nu’s ce-i cu mine.

  9. Elisa zice:

    Hmmm,nu-i nicio tristete pe aici,e doar de vina vremea asta mohorata care ne invita la amintiri(bine-ai zis Gina),la melancolie(asa este,SuKaRiT ),la contopire cu natura asta …moarta(ai dreptate, Laura ),la indoieli (cine n-are,Floris? ),la speranta ca primavara viitoare o sa fie… si mai curand,( da,Renate ).Pana atunci dam o raita pe la Zinca si vedem daca a facut o jumatate de placinta cu branza si alta jumatate cu mere 😆 Cum altfel? 😛
    ps pt Zinca:capsunele =remediu pentru durerea de cap.Iti trimit io sau scoti din congelator? 😀

  10. Elisa zice:

    CELLA,
    iarta-ma…te-a oprit la moderare,desi eu nu am activat-o,dar…incurcate sunt caile blogurilor 😆

    ador inundatiile cu poezie..
    Ana Blandiana zici?Cantec de miner tanar,Ar trebui,Umilinta,Hotarul,Calatorie,Totul simplu,Am obosit,Intr-o zi,Cat as fi vrut,

    Non plus ultra

    Mi s-a spus sa te caut
    Si eu insami nu vroiam decat cautarea
    Nici macar nu ma gandisem
    Ce m-as face cu tine
    Daca te-as gasi

    Te-as pune in pamant ca pe-o samanta?
    Te-as hrani ca pe-un animal domestic?
    Socotindu-ti foloasele blanii si carnii,lanii si laptelui?
    Sau dimpotriva,m-as lasa eu devorata
    ca de o fiara?
    Sau ca printr-o padure
    M-as rataci cu spaima prin tine?
    Sau ca intr-o prapastie
    M-as lasa sa cad nebanuind adancimea?
    Sau ca intr-o mare
    M-as inmormanta in pesti?
    Mi s-a spus sa te caut
    Nu sa te gasesc.

  11. floris zice:

    Zinca,placinta de mere e de post?

  12. zinca beiu zice:

    Durerea de cap mi-a trecut cand am luat …un fasconal! Floris, placinta ,vai!, nu e de post.Ca nu pot tine post, sunt o pofticioasa!
    Elisa, gogosari in sos ai pus pt.iarna?

  13. Elisa zice:

    Zinca,
    ce ma provoci! 😆 Nu,na…nu am pus ca sosurile le fac pe moment,hahahah!Tu ai pus? Zi…,hai acuma,daca tot ai inceput zi pana la capat 🙂 Reteta,bineinteles 😉
    Ma bucur ca ti-a trecut,dar sa stii ca ,daca mananci capsune nu mai sti ce-i aia durere de cap.Parol! 🙂

  14. zinca beiu zice:

    gogosari cu sos

    5 kg.gogosari taiati fideluta,1/2 l.ulei, 1/2l otet,10 linguri zahar, sare,piper boabe,dafin, 1 borcan de 400 gr.pasta de tomate.
    Se fierb toate ,pana-si schimba gogosarii culoarea.Fierbinte de pe foc se pun in borcane fierbinti, cu tot cu zeama, se capacescsi se acopera cu paturi de lana.
    Se
    Eu o mananc fie pe post de muratura, fie ca pe un aperitiv de post sau garnitura.Mie imi place mult.
    Sa va fie de bine!

  15. floris zice:

    Si de placinta,Zinca?
    O transform eu sa fie de post.

  16. Elisa zice:

    CELLA,
    astea-mi plac mie cel mai mult,iar Non plus ultra am scris-o fiindca nu prea este pe net,sau ma insel? :O:

  17. Elisa zice:

    Zinca,
    deci e un fel de gogosar in bulion.Aha…pai o s-o pun la retetele mele si la anu,facem si de asta.
    Daca ai un borcan desfacut stai asa ca pun eu mancarea mea de azi la care se asorteaza. 🙂

  18. zinca beiu zice:

    Floris, stiu sa fac si de post(cu coca cu faina, ulei si drojdie).Data viitoare! Pentru azi e de ajuns cu atata mancare(tot imi propun o cura de slabire, dar….).

  19. zinca beiu zice:

    .Elisa, nu-i asa ca merge?

  20. Elisa zice:

    Daca merge?Tre sa fie delicios! 🙂

  21. gina zice:

    buni gogosarii facuti asa, am mancat dar nu aveam reteta , pacat ca le-a trecut vremea, de-acum la anu’ 😦

  22. marioara zice:

    Am sa va dau o adresa
    http://www.cerculpoetilor.net
    Cautati „Prinos de flori”. N-o scriu eu ca-i fain site-ul.
    Si-apoi intru si eu in „gogosari in bulion”, asemanatori cu ai Zicai.

  23. Pingback: Breaking news « lenesrau's Blog

Lasă un comentariu